dodano: 2013-10-22 15:08 | aktualizacja:
2013-10-22 15:32
autor: Anita Dąbek |
źródło: Orange
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba klientów IPTV w trzecim kwartale 2013 roku wzrosła o 2 tys., a liczba klientów DTH o 1 tys. Oznacza to łączny wzrost liczby klientów usług telewizyjnych o 3 tys. klientów. Liczba klientów usług triple play wzrosła o 19 tys., a liczba klientów pakietów telewizyjnych n wzrosła o 14 tys.
W drugim kwartale 2013 roku liczba klientów usług telewizyjnych
Orange Polska nie uległa zmianie, a w pierwszym kwartale 2013 roku zmalała o 7 tys. Można to zatem uznać za sukces tego operatora. Chociaż wzrost o 3 tys. nie jest dużym wzrostem, ale operatorowi udało się odwrócić tendencję spadkową.
Orange Polska - podsumowanie trzeciego kwartału 2013 roku:
-
przychody spadły o 2,5 proc. rok-do-roku z wyłączeniem wpływu regulacji, wobec -5,5 proc. w drugim kw. 2012 oraz -3,1 proc. w pierwszym kw. 2013
-
wpływ regulacji w wysokości -190 mln zł wynika głównie z obniżki MTR za połączenia głosowe do 0,0429 zł (ok. €0,01)
-
dobre wyniki operacyjne potwierdzają słuszność obranej strategii komercyjnej
-
wzrost liczby klientów Orange Open o +69 proc. względem drugiego kw., do 211 tys.
-
wzrost liczby klientów mobilnych o 179 tys. w 3 kw. oraz o +2,5 proc. rok-do-roku
-
liczba klientów nju.mobile osiągnęła 203 tys. w tym 123 tys. pozyskanych w trzecim kw.
-
sekwencyjne spowolnienie utraty klientów telefonii stacjonarnej: -78 tys. netto w trzecim kw. wobec -96 tys. w drugim kw. oraz -132 tys. w trzecim kw. 2012
-
marża EBITDA na poziomie 36,5 proc. w trzecim kw. dzięki wolniejszemu spadkowi przychodów oraz 64 mln zł oszczędności kosztowych
-
cel całoroczny dla organicznych przepływów pieniężnych podwyższony do „co najmniej 1 mld zł(1)”
-
pierwotny cel osiągnięty z wyprzedzeniem: organiczne przepływy pieniężne wyniosły 833 mln zł narastająco od początku roku
(1)Z wyłączeniem nabycia pasma częstotliwości w 2013 roku, zmian zakresu konsolidacji oraz wpływu czynników ryzyka i sporów
Odnosząc się do wyników Grupy w trzecim kwartale 2013 roku,
Bruno Duthoit, prezes zarządu, stwierdził:
- Od mojego powrotu do Polski upłynęło zaledwie kilka tygodni, ale już dostrzegam, że dysponujemy odpowiednimi zasobami, żeby poprawić nasze wyniki. Te zasoby to między innymi 22 mln klientów naszych różnych usług, pełen wachlarz usług, odpowiednie zasoby sieciowe oraz dobrze wyszkolona i zmotywowana kadra. Mamy świadomość że istnieje pilna potrzeba poprawy naszych wyników – poczynając od dynamiki przychodów, gdzie konieczne są śmielsze i bardziej zdecydowane działania. Konwergencja to centralny element naszej strategii, ale jednocześnie musimy wprowadzać nowe produkty i funkcjonalności, aby zaspokajać potrzeby klientów z poszczególnych segmentów. Musimy być bardziej elastyczni, szybsi w reagowaniu na zmiany rynkowe i doskonali w dostarczaniu usług, aby budować lojalność klientów i kreować wartość. Kierowanie zespołami Orange Polska to dla mnie wielki przywilej. Będziemy wspólnie ciężko pracować nad realizacją naszej strategii, gdyż jesteśmy absolutnie zdeterminowani by generować stabilne przepływy pieniężne, niezbędne do sfinansowania naszych inwestycji i wynagrodzenia akcjonariuszy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.