Liczba abonentów płatnej telewizji u 102 operatorów w 26 krajach objętych nowym raportem Digital TV Research ma wzrosnąć z 105,8 mln w 2008 roku, przez 131,9 mln w 2012 roku, do 147,1 mln abonentów pay-tv w 2018 roku. Operatorzy wymienieni w raporcie „European Pay TV Operator Forecasts” stanowili 85 proc. europejskich abonentów płatnej telewizji na koniec 2012 roku.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liberty Global/UPC poszerzył swoją przewagę jako operatora największej płatnej telewizji w Europie wraz z nabyciem Virgin Media w Wielkiej Brytanii. Na koniec 2012 roku grupa miała dwa razy więcej abonentów niż zajmujący drugie miejsce BSkyB. Jednak liczba abonentów Liberty Global niewiele już wzrośnie.
Trikolor TV w Rosji ma stać się drugim co do wielkości operatorem w 2018 roku, z 15,7 mln abonentów. Przewiduje się, że z 37 (36%) operatorów płatnej telewizji odnotuje spadek liczby abonentów w latach 2012-2018.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.