reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Ford C-MAX Solar napędzany energią słoneczną

dodano: 2014-01-06 17:36 | aktualizacja: 2014-01-07 13:32
autor: Justyna Sulisz | źródło: ford/pv magazine

Ford C-MAX Solar Ford wraz z SunPower Corp i Georgia Institute of Technology stworzył koncepcję hybrydowego pojazdu wykorzystującego energię słoneczną oraz specjalną technologię koncentracji energii do naładowania baterii. 2 stycznia 2014 roku Ford zaprezentował projekt C - MAX Solar Energi, pierwszego modelu napędzanego energią słoneczną. Samochód ten jest wspólnym projektem Forda, kalifornijskiego SunPower Corp oraz Georgia Institute of Technology.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zamiast ładowania baterii z gniazdka elektrycznego, Ford C-MAX Solar Energi wykorzystuje specjalny koncentrator, który skupia promienie słoneczne na panelach znajdujących się na dachu pojazdu.

Samochód wyposażono w ogniwa słoneczne o wysokiej wydajności, jednak ze względu na długość czasu potrzebnego do absorpcji wystarczającej ilości energii, aby w pełni naładować baterię, Ford zwrócił się do Georgia Institute of Technology, by znaleźć sposób na wzmocnienie działania promieni słonecznych. W wyniku tego badacze opracowali koncentrator energii słonecznej, który wykorzystuje specjalne soczewki Fresnela, by kierować promienie słoneczne bezpośrednio do ogniw przy jednoczesnym 8-krotnym zwiększeniu dopływu światła.



Soczewkę Fresnela stosuje się zwykle w reflektorach i latarniach morskich. Działa na zasadzie szkła powiększającego - „śledzi” poruszające ze wschodu na zachód słońce, dając każdego dnia energię równą czterem godzinom ładowania baterii (8 kW).

System paneli słonecznych na dachu sprawia, że Ford C-MAX Solar Energi jest niezależny od sieci energetycznych i Ford szacuje, że system może zasilać do 75% wszystkich wyjazdów dokonywanych przez przeciętnego kierowcę. System ten może się sprawdzić szczególnie tam, gdzie słabo rozwinięta jest sieć elektryczna.

Oprócz systemu solarnego pojazd posiada port ładowania, zatem energia może być pobierana również na stacji ładowania za pomocą przewodu i wtyczki, w razie gdyby było to potrzebne.

Model ten zostanie zaprezentowany na targach CES 2014 w Las Vegas 7-10 stycznia. Następnie rozpoczną się badania Forda C-MAX Solar Energi na drodze. Wyniki testów zawyrokują czy koncepcja jest możliwa do produkcji.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...