dodano: 2014-01-08 11:41 | aktualizacja:
2014-01-10 16:59
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Irdeto
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najważniejsze ustalenia:
-
Większość konsumentów (65 proc.) nadal woli oglądać swoje ulubione treści za pośrednictwem tradycyjnej telewizji (na telewizorze czy jako strumień na urządzeniach mobilnych).
-
60 proc. tzw. generacji Netflix - w wieku 18-24 lat - wskazuje, że woli oglądać pełne sezony od razu, bez czekania tydzień lub więcej na nowe odcinki.
-
Jeśli chodzi o urządzenia podłączone do Internetu, 31 proc. osób uważa, że w ciągu najbliższych 5 lat będą używać Smart TV do oglądania filmów i telewizji, a nie konsol do gier (6 proc.), hybrydowych urządzeń streamingowych, takich jak Roku (6 proc.), tabletów i telefonów komórkowych (5 proc.) i dongli, takich jak Google Chromecast (2 proc.).
-
Popyt na telewizory 4K nabiera tempa, ale nadal jest mały. Tylko 18 proc. respondentów jest „bardzo zainteresowanych”, 40 proc. „raczej zainteresowanych” kupnem telewizora 4K/Ultra HD. 16 proc. respondentów w ogóle nie jest zainteresowanych tą technologią.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.