Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Eurosport jest jedną z najmocniejszych i najbardziej dynamicznych platform sportowych na świecie. W ubiegłym roku, dzięki naszej bezpośredniej współpracy z naszym partnerem TF1, stało się jasne, że łącząc siły marki Eurosportu i dużej widowni portfolio Discovery, a także pola do wiedzy i lokalnej opinii byłoby w stanie stworzyć potężną i niezrównaną ofertę dla widzów, reklamodawców i dystrybutorów - powiedział
David Zaslav, prezes Discovery Communications. -
Dzisiejsza zapowiedź potwierdza strategię Discovery wspierania przez silny już rozwój organiczny z ustalonymi przejęciami i partnerstwami. To pozwoli naszym międzynarodowym zespołom na awangardę w swojej branży i swojemu nowemu liderowi, JB Perrette, stworzyć wartości dla naszych partnerów biznesowych poprzez wzmocnienie programmingu i dzielenie się nim pomiędzy kanałami oraz rozwój portfolio silniejszych i bardziej różnorodnych kanałów. Mamy zaszczyt kontynuować ścisłą współpracę z Le Groupe TF1 i mamy nadzieję, że przyczyni się ona do rozwoju Eurosportu w najbliższych latach.
Flagowy kanał Eurosport jest nadawany w 20 językach, w 133 milionach gospodarstw domowych, w 54 krajach. Innymi markami Eurosportu są: Eurosport 2 nadawany w 69 milionach gospodarstw domowych w 51 krajach, Eurosport HD, wersja Eurosportu w wysokiej rozdzielczości, obecna w 32 milionach gospodarstw domowych w 48 krajach, Eurosport Asia-Pacific nadawany w 16 krajach oraz Eurosport News dostępny w 48 krajach.
- Silne inwestycje wykonane w przeszłości w jakość treści i udowodnieniu zdolności do zbudowania marki o globalnym zasięgu. Discovery Communications jest idealnym miejscem, aby w dalszym ciągu rozwijać Eurosport w celu podniesienia jego wartości - powiedział Nonce Paolini, prezes TF1. -
Łączenie sportowej platformy Eurosportu z szerokim portfolio kanałów Discovery będzie zadowalać i zachwycać widownię i wygeneruje nowe źródła dochodów dla naszych partnerów i dystrybutorów na całym świecie.
Od 1989 roku Discovery było jedną z pierwszych grup amerykańskiej telewizji, która weszła na europejski rynek i ciężko oraz konsekwentnie inwestowała od 25 lat w międzynarodowy rozwój. Łączna widownia Discovery Communications, Eurosportu oraz SBS Nordics, nabytych w 2013 roku, wyniesie łącznie 2,7 miliarda abonentów poprzez 200 kanałów w 220 krajach i terytoriach na całym świecie. Discovery Communications będzie pierwszym takim operatorem płatnej telewizji na świecie.
Podpisana umowa opiera się na średniej wartości grupy Eurosport wynoszącej
902 miliony euro (ok. 1,2 miliarda dolarów), odpowiadającej częściowo początkowej wycenie, a częściowo do wyższej wartości, ze względu na przejęcia. Wycenę Eurosport France (85 milionów euro, ok. 115 milionów dolarów) należy odjąć od tej kwoty. TF1 zachowa swoje 80% udziałów w Eurosport France co najmniej do 1 stycznia 2015 roku. Ponadto dzisiejsze ogłoszenie nie ma wpływu na dwa pozostałe czynniki pierwotnej umowy, tj. 20% nabytych udziałów przez Discovery w kanałach TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV oraz Stylía oraz spółce produkcyjnej z TF1. TF1 zachowuje możliwość opcji zbycia pozostałych 49%, przez co Discovery może zwiększyć swój udział do 100%.
Zamknięcie transakcji będzie zależało od zwykłych warunków w tym zakresie, to znaczy, jej przyjęcie przez właściwie organy, powinno nastąpić w ciągu najbliższych miesięcy.
Rothschild był doradcą finansowym Discovery Communications w ramach tej transakcji, a DLA Piper był doradcą prawnym. Natomiast Darrois Villey Maillot Brochier był doradcą prawnym TF1 w ramach tej transakcji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.