dodano: 2014-03-19 11:00 | aktualizacja:
2014-03-19 11:52
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: rpkom.pl/satkurier.pl/TV Puls/Wirtualnemedia.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zdaniem Dąbskiego, dobrym pomysłem byłoby
przeznaczenie MUX 8 na kanały HD - wtedy mógłby się w nim pojawić
TV Puls HD. Na chwilę obecną Telewizja Puls nie ma jednak konkretnych planów uruchomienia wersji HD na satelicie czy w sieciach kablowych.
Na początku marca 2014 roku Telewizja Puls włączyła testowo w ramach swoich kanałów TV Puls i PULS 2 w naziemnej telewizji cyfrowej sygnalizację HbbTV (
więcej tutaj). Jednak jak podaje rpkom.pl,
nadawca nie planuje na razie rozwijania oferty HbbTV ani innych dodatkowych usług związanych z naziemną telewizją cyfrową.
Dariusz Dąbski powiedział, że zgłaszają się do niego finansowi i strategiczni inwestorzy, zarówno z Polski jak i zagranicy, i nie wyklucza, że w przyszłości taką współpracę podejmie. Na razie jednak
nie poszukuje partnera finansowego, nie planuje też wchodzić na giełdę. Potrzebuje za to dobrego programu i ludzi. Telewizja Puls zatrudnia około 100 osób i ekipa ta stale się powiększa. Poszukiwani są m.in. producenci. -
Cały czas ich szukamy. Otrzymałem 280 CV, zatrudniliśmy nowego szefa HR, korzystamy z usług head-huntera. Robimy co możemy, aby wzmocnić naszą organizację - powiedział Dąbski (Wirtualnemedia.pl).
Jacek Osadnik, szef marketingu Telewizji Puls, powiedział, że celem jest zwiększenie udziału w widowni
TV Puls do 5 proc., a PULS 2 do 2 proc. w grupie komercyjnej 16-49 lat. Kanał TV Puls w lutym 2014 roku zanotował 3,19 proc. (SHR, 16-49) udziału w rynku, co uplasowało go w piątce największych telewizji w Polsce i oznaczało wzrost o ponad 11 proc. w porównaniu z lutym 2013 roku. PULS 2 w lutym 2014 roku osiągnął 1,40 proc. (SHR, 16-49) udziału w rynku, co oznacza wzrost o prawie 106 proc. rok do roku. Lutowy udział TV Puls wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej wyniósł 6,65 proc. (SHR, DVB-T 16-49), co dało kanałowi piąte miejsce w Polsce. Z kolei PULS 2, dzięki wynikowi 4,53 proc. (SHR, DVB-T 16-49), znalazł się na siódmym miejscu w kraju w tej grupie widzów i wyprzedził m.in. TV4 (dane za Telewizją Puls). Dariusz Dąbski powiedział, że zdecydowana większość widzów to ci odbierający stacje drogą naziemną. W przypadku TV Puls jest to aż 85 proc. widzów.
Dariusz Dąbski dodał, że jest zadowolony ze współpracy z
TVN Media w sprawie sprzedaży czasu reklamowego (wcześniej współpracował z Atmedia), ale w połowie roku zacznie się zastanawiać nad dalszymi planami w tym zakresie. Kierowana przez niego spółka, zgodnie zapowiedziami, osiągnęła w 2013 roku przychody przekraczające
100 mln zł i była rentowna operacyjnie oraz netto.
Telewizja Puls zamierza jesienią 2014 roku samodzielnie zainwestować we własne produkcje: programy rozrywkowe i sitcom. Rozmowy w tej sprawie prowadzi m.in. z
Endemolem i
Rochstarem. Planowany przez Telewizję Puls sitcom ma być oparty na autorskim, polskim pomyśle, a nie na formacie zagranicznym. Nadawca chciałby też wprowadzić do jesiennej ramówki publicystyczny talk-show.
W kwietniu 2014 roku w PULS 2 pojawi się serial dokumentalny
„Gwiazdy lombardu” i serial science fiction
„Continuum” (
więcej tutaj), a w TV Puls - nowe odcinki programu Wojciecha Cejrowskiego
„Wojciech Cejrowski. Boso” (
więcej tutaj).
Dąbski zapowiedział także, że w 2014 lub 2015 roku Telewizja Puls uruchomi albo kupi
portal internetowy dla dzieci. Ma on być powiązany z serwisem wideo na życzenie z produkcjami dla dzieci. -
Myślimy o połączeniu telewizji z internetem - podkreślił Dariusz Dąbski (za Wirtualnemedia.pl). -
Portal będzie bardzo ciekawym generatorem ruchu na antenę i odwrotnie. Kanał Puls 2 ma obecnie 9,5 proc. udziału wśród widowni dziecięcej, co daje nam pozycję lidera - dodał Dąbski.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.