reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Prezes Telewizji Puls o TV Puls HD i MUX 8

dodano: 2014-03-19 11:00 | aktualizacja: 2014-03-19 11:52
autor: Anita Kaźmierska | źródło: rpkom.pl/satkurier.pl/TV Puls/Wirtualnemedia.pl

TV Puls Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls, powiedział, że nadawca nie podjął jeszcze decyzji w sprawie, czy będzie starał się o miejsca w nowym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej w paśmie VHF (tzw. III zakres TV). Podkreślił jednak, że jeśli zainteresowanie tym pasmem będzie duże, Telewizja Puls również będzie się starała o nowe częstotliwości. Na razie jednak niewiele wiadomo na temat MUX 8 - czy oferta będzie kodowana, czy będzie tam miejsce na kanały HD, itd. Nie wybrano nawet jeszcze jego operatora, a chętnych jest wielu (więcej tutaj).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zdaniem Dąbskiego, dobrym pomysłem byłoby przeznaczenie MUX 8 na kanały HD - wtedy mógłby się w nim pojawić TV Puls HD. Na chwilę obecną Telewizja Puls nie ma jednak konkretnych planów uruchomienia wersji HD na satelicie czy w sieciach kablowych.

Na początku marca 2014 roku Telewizja Puls włączyła testowo w ramach swoich kanałów TV Puls i PULS 2 w naziemnej telewizji cyfrowej sygnalizację HbbTV (więcej tutaj). Jednak jak podaje rpkom.pl, nadawca nie planuje na razie rozwijania oferty HbbTV ani innych dodatkowych usług związanych z naziemną telewizją cyfrową.

Dariusz Dąbski powiedział, że zgłaszają się do niego finansowi i strategiczni inwestorzy, zarówno z Polski jak i zagranicy, i nie wyklucza, że w przyszłości taką współpracę podejmie. Na razie jednak nie poszukuje partnera finansowego, nie planuje też wchodzić na giełdę. Potrzebuje za to dobrego programu i ludzi. Telewizja Puls zatrudnia około 100 osób i ekipa ta stale się powiększa. Poszukiwani są m.in. producenci. - Cały czas ich szukamy. Otrzymałem 280 CV, zatrudniliśmy nowego szefa HR, korzystamy z usług head-huntera. Robimy co możemy, aby wzmocnić naszą organizację - powiedział Dąbski (Wirtualnemedia.pl).

Jacek Osadnik, szef marketingu Telewizji Puls, powiedział, że celem jest zwiększenie udziału w widowni TV Puls do 5 proc., a PULS 2 do 2 proc. w grupie komercyjnej 16-49 lat. Kanał TV Puls w lutym 2014 roku zanotował 3,19 proc. (SHR, 16-49) udziału w rynku, co uplasowało go w piątce największych telewizji w Polsce i oznaczało wzrost o ponad 11 proc. w porównaniu z lutym 2013 roku. PULS 2 w lutym 2014 roku osiągnął 1,40 proc. (SHR, 16-49) udziału w rynku, co oznacza wzrost o prawie 106 proc. rok do roku. Lutowy udział TV Puls wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej wyniósł 6,65 proc. (SHR, DVB-T 16-49), co dało kanałowi piąte miejsce w Polsce. Z kolei PULS 2, dzięki wynikowi 4,53 proc. (SHR, DVB-T 16-49), znalazł się na siódmym miejscu w kraju w tej grupie widzów i wyprzedził m.in. TV4 (dane za Telewizją Puls). Dariusz Dąbski powiedział, że zdecydowana większość widzów to ci odbierający stacje drogą naziemną. W przypadku TV Puls jest to aż 85 proc. widzów.

Dariusz Dąbski dodał, że jest zadowolony ze współpracy z TVN Media w sprawie sprzedaży czasu reklamowego (wcześniej współpracował z Atmedia), ale w połowie roku zacznie się zastanawiać nad dalszymi planami w tym zakresie. Kierowana przez niego spółka, zgodnie zapowiedziami, osiągnęła w 2013 roku przychody przekraczające 100 mln zł i była rentowna operacyjnie oraz netto.

Telewizja Puls zamierza jesienią 2014 roku samodzielnie zainwestować we własne produkcje: programy rozrywkowe i sitcom. Rozmowy w tej sprawie prowadzi m.in. z Endemolem i Rochstarem. Planowany przez Telewizję Puls sitcom ma być oparty na autorskim, polskim pomyśle, a nie na formacie zagranicznym. Nadawca chciałby też wprowadzić do jesiennej ramówki publicystyczny talk-show.

W kwietniu 2014 roku w PULS 2 pojawi się serial dokumentalny „Gwiazdy lombardu” i serial science fiction „Continuum” (więcej tutaj), a w TV Puls - nowe odcinki programu Wojciecha Cejrowskiego „Wojciech Cejrowski. Boso” (więcej tutaj).

Dąbski zapowiedział także, że w 2014 lub 2015 roku Telewizja Puls uruchomi albo kupi portal internetowy dla dzieci. Ma on być powiązany z serwisem wideo na życzenie z produkcjami dla dzieci. - Myślimy o połączeniu telewizji z internetem - podkreślił Dariusz Dąbski (za Wirtualnemedia.pl). - Portal będzie bardzo ciekawym generatorem ruchu na antenę i odwrotnie. Kanał Puls 2 ma obecnie 9,5 proc. udziału wśród widowni dziecięcej, co daje nam pozycję lidera - dodał Dąbski.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 299 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

119 zł Więcej...