dodano: 2014-03-25 00:47 | aktualizacja:
2014-03-28 17:13
autor: Janusz Sulisz |
źródło: digitaltvresearch.com
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Abonentami, którzy zrezygnowali z płatnej telewizji w ciągu ostatnich kilku lat, byli głównie abonenci analogowych kablówek. Na koniec 2010 roku było wciąż 18,39 mln abonentów analogowej oferty kablowej. Liczba ta ma spaść do 3,75 mln do końca 2014 roku.
Penetracja telewizji cyfrowej osiągnęła 94,2 proc. na koniec 2013 roku i ma wzrosnąć do 100 proc. w 2017 roku. Z 17 mln nowych gospodarstw domowych z telewizją cyfrową między 2013 a 2020 rokiem 5,5 mln ma korzystać z telewizji kablowej, 5,9 mln z IPTV, 4,6 mln z telewizji naziemnej i 0,9 mln z telewizji satelitarnej.
Penetracja płatnej telewizji osiągnęła wartość szczytową w Kanadzie i USA. Pomimo spadku penetracji płatnej telewizji, liczba abonentów ma wzrosnąć o prawie 5 mln między 2013 a 2020 rokiem do 116,6 mln. Liczba abonentów spadła nieznacznie w 2013 roku.
Dużo gospodarstw domowych z kablową telewizją analogową ma przejść na telewizję cyfrową, szczególnie na IPTV. Większość firm telekomunikacyjnych już prowadzi agresywne promocje cenowe. Chociaż odnotowano ostatnio spowolnienie wzrostu liczby abonentów IPTV, to ma ona wzrosnąć o 47 proc. między 2013 a 2020 rokiem, aby osiągnąć 18,2 mln (13,1 proc.) gospodarstw domowych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.