reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dworak o kolejnych multipleksach i cyfryzacji radia

dodano: 2014-04-09 11:29 | aktualizacja: 2014-04-09 12:07
autor: Łukasz Knapik | źródło: tvp.info

NTC_popr_niebieskie_www.jpg Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT), był niedawno gościem TVP Info. W rozmowie z Aleksandrą Rosiak i Marcinem Kowalskim mówił m.in. o procesie cyfryzacji naziemnej telewizji i radia. - Przed nami są nowe multipleksy. Jest ósmy multipleks (MUX 8), który oznacza kilka kolejnych programów telewizyjnych i jest jeszcze tzw. dywidenda druga, która oznacza, że będzie można włączyć ewentualnie jeszcze dwa nowe multipleksy - powiedział w TVP Info Jan Dworak.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Otwiera się dużo możliwości.

- Trzeba zastanowić się, co z tym zrobić. Czy to mają być dalej programy nadawane w taki sposób, jak obecnie - bezpłatny - czy może przekazać jeden z tych multipleksów telewizji publicznej, a to z kolei wiąże się z możliwością finansowania dalszych programów telewizji publicznej, czy też może to będą programy kodowane. Jest o czym rozmawiać i jest sporo pytań, dotyczących przyszłości i rozwoju rynku - powiedział w TVP Info Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT).

Według przewodniczącego, sytuacja radia jest natomiast nieco inna. Powiedział, iż radio jest mniej wartościowe z punktu widzenia rynkowego, ale społecznie jest bardzo ważne. Zaznaczył, że Europa zastanawia się nad tym, czy wprowadzić coś takiego jak switch off, czyli moment koniecznego wyłączenia nadawania analogowego. W telewizji, jak podkreślił, przyspieszyło to działania, a w radiu czegoś takiego jeszcze nie ma.

- Nadawcy komercyjni zastanawiają się, czy warto wejść w nadawanie cyfrowe radiowe, bo to oznacza zwiększenie kosztów nadawania. Trzeba nadawać i analogowo, i cyfrowo. Nadawcy publiczni z kolei - tak jak Polskie Radio, które weszło w nadawanie cyfrowe - widzą w tym pewną szanse dotarcia do większej liczby widzów, z większą propozycją programową. Jedynka i Trójka docierają do słuchaczy w całym kraju, ale jeśli chodzi o Dwójkę to jest zaledwie dwadzieścia parę procent. Polskie Radio chce dotrzeć do wszystkich słuchaczy. To jest rzeczywiście problem, bo aby dotrzeć słuchaczy, to trzeba ich zmobilizować do kupienia nowych odbiorników. Tu zaczyna się problem, jak skłonić słuchaczy do tego, aby chcieli kupić nowe odbiorniki - powiedział w TVP Info Jan Dworak.

Dodał, iż w Niemczech są już samochody wyposażone w odbiorniku hybrydowe, które odbierają i zakres FM i cyfrowo.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...