reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVN: Przychody w III kw. 2014 wyższe o 7,1 proc.

dodano: 2014-11-06 13:17 | aktualizacja: 2014-11-06 14:18
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVN

tvn Jak informuje spółka, przychody TVN w trzecim kwartale br. były wyższe o 7,1 proc. przyspieszając wzrost za okres dziewięciu miesięcy do 3,2 proc. i będąc odzwierciedleniem doskonałych wyników jesiennej ramówki na otwarciu sezonu w połączeniu z dalszą poprawą wyników Premium TV. Przychody związane z reklamą zwiększyły się zgodnie z oczekiwaniami o 8,3 proc. w trzecim kwartale osiągając narastająco za dziewięć miesięcy wzrost o 4,9 proc. - wynik będący podstawą do osiągnięcia średniego jednocyfrowego wzrostu na koniec roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Skorygowany wynik EBITDA (raportowana EBITDA skorygowana o udział w zysku / stracie jednostek stowarzyszonych, dywidendy i dystrybucje otrzymane od jednostek stowarzyszonych oraz utratę wartości inwestycji) w trzecim kwartale br. wyniósł 84 miliony zł, poziom porównywalny do wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku wyłączając wpływ otrzymanej wówczas dystrybucji od jednostek stowarzyszonych. Wynik ten odzwierciedla  inwestycje w jakościową ofertę programową oraz jej promocję. Skorygowana EBITDA za dziewięć miesięcy była stabilna rok do roku i wyniosła 347 milionów zł.

Dalsza poprawa raportowanego wyniku EBITDA osiągnęła odpowiednio 9,3 proc. oraz 9,0 proc. w trzecim kwartale i w okresie dziewięciu miesięcy, a jest ona efektem wzrostu wyników netto jednostek stowarzyszonych.

- Główny kanał TVN dzięki doskonałej strategii programowej prześcignął główne kanały konkurencyjnych stacji na otwarciu jesiennego sezonu we wrześniu dominując w 70 proc. pasm programowych i osiągając oglądalność w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 14,7 proc. w ciągu całego dnia oraz 16,7 proc. w godzinach najwyższej oglądalności - czytamy w komunikacie.

Udział całego portfolio kanałów TVN w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej wzrósł w trzecim kwartale br. do 21,9 proc. i był efektem poprawy oglądalności głównego kanału oraz wysokich wyników TVN7, TTV i TVN24 Biznes i Świat.

nc+ - strategiczna spółka stowarzyszona TVN - miała na koniec września br. 2,15 miliona abonentów post-paid, ze wzrostem miesięcznego ARPU za dziewięć miesięcy o 4 proc. do 68,0 zł i osiągnęła przychody w wysokości 1.606 milionów zł. EBITDA za okres wyniosła około 280 milionów zł, a udział TVN w zysku nc+ osiągnął 26,4 miliona zł (więcej tutaj).

Wynik netto za trzeci kwartał i okres dziewięciu miesięcy odzwierciedla głównie poprawę wyniku finansowego, a wyniósł on odpowiednio 17 milionów zł oraz 143 milionów zł.

Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA był stabilny kwartał do kwartału na poziomie 4,1.

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy TVN zatwierdziło program skupu akcji własnych w wysokości do 500 milionów zł i nieprzekraczający 10 proc. akcji TVN na lata 2014‑2015.

W dniu 11 czerwca br. TVN rozliczył pierwszą fazę skupu akcji własnych: łącznie nabyto 5.000.000 akcji, z czego 2.445.500 zostało sprzedanych przez akcjonariuszy mniejszościowych po cenie 20 zł za akcję, a łączny wydatek na skup akcji własnych wyniósł 100 milionów zł (więcej tutaj).

6 listopada br. TVN rozpoczął drugi w tym roku etap skupu akcji własnych, w którym zamierza skupić proporcjonalnie od wszystkich akcjonariuszy 7.500.000 akcji po cenie 20 zł za akcję za łączną kwotę 150 milionów zł.

W ramach programu wykupu obligacji 7,875 proc. Senior Notes o wartości do 60 milionów Eeuro w bieżącym roku TVN w pierwszym kwartale skupił i umorzył obligacje 7,875 proc. Senior Notes o nominalnej wartości netto 33 milionów euro, natomiast 6 listopada br. spółka uruchomiła drugą transzę skupu tych obligacji o wartości nominalnej netto 22 milionów euro (więcej tutaj).

- Znakomite wyniki naszej oferty programowej we wrześniu i w październiku, osiągnięte głównie dzięki własnym produkcjom, potwierdzają wiodącą pozycję TVN wśród widzów. Jednocześnie znacząco wyższe wyniki naszych usług brokerskich Premium TV przyczyniają się do wzrostu przychodów związanych z reklamą, które zgodnie z oczekiwaniami osiągnęły dynamikę na poziomie 8,3 proc. w trzecim kwartale. Dlatego też, przy tempie wzrostu tych przychodów o 4,9 proc. w okresie dziewięciu miesięcy potwierdzamy wcześniejsze oczekiwania co do jego średniego jednocyfrowego poziomu za cały rok. Wyraźnie widać również nasze zaangażowanie w osiągnięcie oczekiwanej rentowności: skorygowana EBITDA utrzymała się na poziomie porównywalnym do osiągniętego w 2013 roku, natomiast zysk netto odnotował silny wzrost dzięki znacznemu zmniejszeniu zadłużenia pomimo utrzymania wysokiego poziomu dystrybucji do akcjonariuszy. Dziś podjęliśmy kolejne kroki w tej sprawie ogłaszając ofertę skupu akcji własnych w wysokości 150 milionów zł oraz wykup obligacji Senior Notes o wartości 22 milionów Euro - powiedział Markus Tellenbach, prezes zarządu.


W milionach zł
Trzy miesiące
zakończone
30 września 2014 r.
Trzy miesiące
zakończone
30 września 2013 r.
Zmiana
Przychody                    328                    307 + 7,1%
Skorygowana EBITDA                      84                      91 - 7,8%
Skorygowana marża EBITDA 25,6% 29,8% - 4,1pp
Raportowana EBITDA                      90                      83 + 9,3%
Raportowana marża EBITDA 27,5% 26,9% + 0,6pp

 
W milionach zł Dziewięć miesięcy
zakończonych
30 września 2014 r.
Dziewięć miesięcy
zakończonych
30 września 2013 r.
Zmiana
Przychody                 1 113                 1 079 + 3,2%
Skorygowana EBITDA                    347                    347 - 0,2%
Skorygowana marża EBITDA 31,1% 32,2% - 1,1pp
Raportowana EBITDA                    369                    338 + 9,0%
Raportowana marża EBITDA 33,1% 31,3% + 1,8pp


Wybrane dane finansowe Grupy TVN - wysoki wzrost przychodów oraz utrzymana porównywalna EBITDA w trzecim kwartale br.

Przychody TVN wzrosły w trzecim kwartale o 7,1 proc. do 328 milionów zł, głównie w wyniku:
  •     wzrostu sprzedaży czasu antenowego o 5,2 proc.,
  •     sponsoringu wyższego o 5,6 proc.,
  •     dalszego wzrostu usług brokerskich Premium TV, który w połączeniu ze sprzedażą czasu antenowego i sponsoringiem skutkował wzrostem przychodów związanych z reklamą o 8,3 proc.,
  •     dalszego dwucyfrowego wzrostu przychodów z reklamy online video,
  •     stabilizacji opłat za kanały tematyczne.
Przychody w pierwszych dziewięciu miesiącach wyniosły łącznie 1.113 milionów zł, co stanowi wzrost o 3,2 proc. rok do roku.

Skorygowana EBITDA wyniosła w trzecim kwartale 84 miliony zł i była niższa o 7 milionów zł rok do roku, co odzwierciedla różnicę w terminie dystrybucji od jednostek stowarzyszonych (otrzymanej w drugim kwartale tego roku, natomiast w trzecim kwartale w roku ubiegłym), podczas gdy inwestycje w jakościową ofertę programową oraz jej promocja zneutralizowały wzrost przychodów. W rezultacie skorygowana marża EBITDA spadła do 25,6 proc. z 29,8 proc. w trzecim kwartale 2013 roku. Skorygowana EBITDA za okres dziewięciu miesięcy była stabilna rok do roku i wyniosła 347 milionów zł.

Raportowana EBITDA w trzecim kwartale osiągnęła poziom 90 milionów zł, przy wzroście o 9,3 proc. rok do roku, ponownie w efekcie poprawy wyniku netto jednostek stowarzyszonych. Raportowana marża również była wyższa rosnąc z 26,9 proc. do 27,5 proc. Wynik skumulowany za okres dziewięciu miesięcy wzrósł o 9% do 369 milionów zł, przy wzroście marży o 1,8 punktu procentowego rok do roku do poziomu 33,1 proc.

Wynik finansowy ponownie odzwierciedlał niższy poziom zadłużenia i zredukowaną średnią stopę oprocentowania długu i osiągnął -58 milionów zł w trzecim kwartale w porównaniu do -239 milionów zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, w którym koszty finansowe były zawyżone przez koszty związane z przedterminową spłatą obligacji 10,75 proc. Senior Notes. Niższe koszty finansowe w okresie dziewięciu miesięcy dały w efekcie poprawę wyniku finansowego do poziomu -175 milionów zł z -559 milionów zł w roku ubiegłym.

Zysk netto w okresie wyniósł 15 milionów zł w trzecim kwartale oraz 139 milionów zł za pierwsze dziewięć miesięcy roku.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom TVN S.A. osiągnął 17 milionów zł w trzecim kwartale i 143 miliony zł w okresie dziewięciu miesięcy, w porównaniu do ubiegłorocznych strat w wysokości odpowiednio 170 milionów zł i 244 milionów zł.

Dług netto był stabilny na poziomie 2,1 miliarda zł na dzień 30 września 2014 roku, przy wskaźniku zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA również niezmiennym na poziomie 4,1.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

679 zł Więcej...