reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Zakaz udostępniania haseł to koniec Netflixa?

2023-07-03: Wszystko wskazuje na to, że zakaz udostępniania haseł w serwisie Netflix może spowodować rezygnację z usług tej usługi streamingowej. Okazuje się, że zaledwie miesiąc po rozprawie z udostępnianiem haseł przez serwis Netflix, jedna czwarta abonentów w Wielkiej Brytanii (27 proc.) chce zrezygnować z usługi przesyłania strumieniowego lub obniżyć pakiet, tak twierdzi porównywarki Broadband Genie. Czy to nowy trend w popularności Netflixa, czy chwilowe załamanie na rynku usług streamingowych? Na pewno inne serwisy tego typu powinny poważnie rozważyć, co może spotkać Netflixa! I to może dotyczyć też polskich widzów, przy czym należy odjąć tzw. fanatyków seriali Netflixa.

10 największych sukcesów i porażek na rynku TV w 2022 roku

2023-01-02: Na koniec każdego roku przedstawiamy 10 największych sukcesów i porażek na rynku telewizyjnym. Rok 2022 ze względu na wojnę w Ukrainie, skutki inflacji, ceny gazu i prądu to kolejny fatalny rok, który chyba powinien zakończyć 7 przysłowiowych chudych lat. I stało się to, co zapowiadałem rok temu słowami: „wszystko idzie w kierunku telewizji przez usługi streamingowe... drożeje papier, energia i paliwo, a to może przyspieszyć koniec gazet, magazynów i książek” i... kończymy druk SAT Kuriera, by pójść w kierunku wyłącznie online. Nadal będą liczyć się twórcy/artyści/dziennikarze i ich twórczość/zawartość/kontent. Tego nikomu nie uda się zmienić. Trzeba tworzyć i produkować.

Pierwsze wrażenia z transmisji MŚ 2022 w TVP 4K

2022-11-22: 20 listopada br. w Katarze zainaugurowano Mistrzostwa Świata. To wielkie piłkarskie święto od zawsze cieszy się dużym zainteresowaniem widzów na całym świecie. W Polsce mecz otwarcia Katar - Ekwador (0:2) oglądało na kanałach TVP1, TVP Sport i TVP 4K średnio 4,4 mln widzów (przy udziale w rynku 32,8 proc.), wynika z danych Nielsena. Natomiast ceremonię otwarcia śledziło średnio 2,4 mln widzów (21,6 proc.). Dane te nie obejmują oglądalności w zagranicznych kanałach FTA oraz Internecie.

Co powstrzymuje europejskie projekty telewizyjne?

2022-11-08: W Europie zauważono ciekawy trend, jeśli chodzi o OTT. W miarę jak przychody tradycyjnych platform telewizyjnych nadal spadają, globalne grupy z USA osiągają rekordowe dochody z platform OTT w Europie. Mowa o takich amerykańskich potęgach, jak: Netflix, Prime Video, Disney+, Warner Bros. Discovery (TVN, Eurosport, CNN) i Comcast (Sky), które łącznie mają 73 proc. europejskich subskrypcji SVOD. Tylko dwie firmy - Alphabet (Google) i Meta (Facebook), odpowiadały w 2021 roku za około połowę wszystkich użytkowników AVOD w Europie, wynika z raportu Dataxis.

Pozostanie MUX 3 w DVB-T to porażka

2022-06-29: Trzeba przyznać, że zmiana standardu z DVB-T/MPEG-4 na DVB-T2/HEVC została gorzej zrealizowana niż w 2012 roku migracja z analogu do DVB-T (nie chodzi tu o techniczne przygotowanie ze strony Emitela, bo tu nie ma się czego czepiać - technicznie proces refarmingu zakończono). 10 lat temu to Telewizja Polska była siłą przewodnią i to ona przodowała w cyfryzacji telewizji, podczas gdy komercyjne stacje prawie nie wspierały tych zmian. Teraz jest odwrotnie, bo to MUX 3 z kanałami TVP pozostał w DVB-T. Po co? Zasłanianie się „sytuacją", obronnością, wojną czy bezpieczeństwem kraju jest do tego stopnia śmieszne, że aż żenujące. Narzekają stacje komercyjne obecne tylko w DVB-T2 - w sumie słusznie, ale nie zdają sobie sprawy, że tak naprawdę to TVP i rząd strzelili sobie w kolano. Dlaczego?

Po co komu TVP Regionalna na 3. kanale?

2022-06-23: Prezes Telewizji Polskiej bardzo chciałby wzmocnić pozycję regionalnych stacji TVP3, ale pomysły jakie miewa zwykle są delikatnie mówiąc nietrafione. Bo najpierw subtelnie „zniszczono", albo inaczej „zdołowano" regionalne kanały TVP3, głównie nadmiernym politycznym nadzorem i finansowo, ale podkradano też dziennikarzy i ograniczano je, zamiast dofinansować w ramach potrzebnych zmian technologicznych i programowych. Delikatnie mówiąc „regiony" nic nie mogły bez wiedzy Woronicza 17, a teraz chce się je wzmacniać i to jakim sposobem? Wymuszając to przy pomocy niby prawa, by TVP3 znalazła się na kanale nr 3 w platformach, kablówkach i wszędzie. Ale czy to coś da skoro nie idzie za tym jakość: ta programowa, technologiczna, nie mówiąc o dziennikarskiej?

Prognozy technologiczne na 2022 rok

2022-03-27: Kiedy rok temu pisaliśmy o szalonym roku 2020, wszyscy mieliśmy nadzieję, że w 2021 roku uda się przezwyciężyć covidowe problemy na całym świecie, w tym w Polsce. Dotknęło to wiele osób i firm, a pośrednie decyzje, dotacje spowodowały inflację, wzrost kosztów, cen paliw, procesorów, kart graficznych, itd. Stąd braki części do samochodów, elektroniki, załamanie różnych dróg logistycznych. A wydawałoby się, że rok to niewiele i to w jakże szybko zmieniającym się świecie. Nie należy więc wykluczyć pojawienia się nowości technologicznych. Trzeba pamiętać o tym, że to, co kiedyś wymyślano wiele lat, teraz przychodzi niezwykle szybko. Jednak pojawienie się nowych technologii wcale nie oznacza, że w rok czy dwa lata zostaną skutecznie spopularyzowane czy sfinalizowane w celu zastosowania. Jesteśmy dopiero na początku rewolucji, w której sztuczna inteligencja napędza uprzemysłowienie biofarmaceutyki i opieki zdrowotnej. Jak może wyglądać życie po pandemii?

Rosyjska wojna dezinformacyjna - jak nie nabrać się na fake newsy?

2022-03-06: Od rozpoczęcia inwazji Rosji w Ukrainie obserwuje się dobrze zorganizowaną, wzmożoną akcję dezinformacyjną skierowaną przeciwko Ukrainie, przeciwko uchodźcom, mającą na celu wywołanie paniki i agresji wobec Ukraińców i ciemnoskórych imigrantów. Liczba fake newsów tworzonych na potrzeby polskiej przestrzeni przez rosyjskie boty i trolle jest powielana przez tzw. „pożyteczne trolle", czyli naiwnych, lokalnych użytkowników Internetu i tak to się kręci. Jak nie nabrać się na fake newsy?

10 największych sukcesów i porażek na rynku TV w 2021 roku

2022-02-23: Jak zwykle przedstawiamy 10 największych sukcesów i porażek na rynku telewizyjnym minionego roku. Rok 2021 ze względu na kontynuację pandemii, przy pozornym opanowaniu sytuacji przez szczepienia i poluzowanie obostrzeń, był kolejnym nietypowym rokiem i oby 2022 był już inny. Wszystko idzie w kierunku telewizji przez usługi streamingowe. Drożeje papier, energia i paliwo, a to może przyspieszyć koniec gazet, magazynów i książek. Wszystko online? Niekoniecznie! Zawsze liczyć się będą twórcy i tzw. kontent i chyba czas, aby to zrozumieli zarządzający medialnymi korporacjami, którzy uparli się, by robić tzw. zasięg tylko w sieci.

Porażka linearnej telewizji?

2022-01-12: Usługi streamingowe stają się bardziej pożądane przez konsumentów niż tradycyjne usługi telewizji kablowej, satelitarnej lub IPTV. Jeśli ten trend dalej będzie się utrzymywać, zwykła telewizja całkowicie straci swoją pozycję. Zaczną znikać kanały, które nie będą w stanie utrzymać się na rynku. Także operatorzy pay-tv oraz pośrednio operatorzy satelitarni mogą mieć kłopot. Czy to już porażka telewizji linearnej i wszystkich operatorów, którzy nie oferują równolegle jakiejś formy streamingu?
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama