reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Disney wychodzi z Super RTL po prawie 30 latach

2021-03-03: RTL Group ogłosiła 3 marca, że jej największa jednostka biznesowa, Mediengruppe RTL Deutschland, podpisała wiążącą umowę ze swoim obecnym partnerem joint venture, BVI Television Investments, Inc., spółką zależną The Walt Disney Company, w sprawie nabycia pozostałych 50 proc. udziałów w Super RTL. Dzięki temu udziały RTL Group w Super RTL wzrosną do 100 proc. Transakcja wymaga zgody niemieckich i austriackich organów ochrony konkurencji.

AT&T wydzieli platformę DirecTV

2021-02-26: Spółka private equity TPG Capital ma zostać 30% udziałowcem w nowej spółce odpowiedzialnej za wideo tworzonej przez AT&T. W ten sposób AT&T ogłosiło plany wydzielenia platformy DirecTV, w nową firmę wartą ułamek tego, ile przepłaciła za amerykańską platformę satelitarną - podobno przepłacono 20 mld dol. Nowa firma, obecnie określana jako New DirecTV, obejmie DirecTV, AT&T TV i U-Verse. AT&T będzie miało 70% udziałów w nowej spółce, a firma inwestycyjna TPG Capital będzie kontrolowała pozostałe 30%. Transakcja ma zostać sfinalizowana w 2. połowie 2021 r.

Były prezydent Ukrainy kupił kanał informacyjny

2021-02-22: Prywatna, ukraińska stacja informacyjna Priamyj zmieniła właściciela. Został nim urzędujący w latach 2014-2019 prezydent Ukrainy Petro Poroszenko, a obecnie szef opozycyjnej partii Europejska Solidarność.

Discovery nabył globalne prawa do Giro d'Italia

2021-02-19: Discovery zapewnił sobie wyłączne globalne prawa do transmisji wyścigu kolarskiego Giro d’Italia od 2021* do 2025 roku (we Włoszech, San Marino i Watykanie bez wyłączności). Długoterminowa umowa z RCS Sport za pośrednictwem IMG oznacza, że ​​Discovery zachowuje status wieloplatformowego posiadacza praw do Giro, zapewniając transmisje na żywo z każdego etapu wyścigu w Eurosporcie, Global Cycling Network (GCN) i discovery+.

Adjarasport przejmuje Setanta Sports Eurasia

2021-02-13: Setanta Sports zgodziła się sprzedać gruzińskiej firmie Adjara Group swoje kanały sportowe Setanta Sports 1 i Setanta Sports 2, nadające do krajów Europy Wschodniej, Azji Środkowej i regionu Kaukazu. W rezultacie holding z Gruzji przejął pełną kontrolę nad Setanta Sports Eurasia.

Europejski Trybunał zawiesi umowę na Galileo 2?

2021-02-08: Okazuje się, że Europejski Trybunał zawiesił potężny kontrakt na produkcję satelitów nawigacji satelitarnej Galileo z firmami Airbus i Thales Alenia o wartości 1,47 mld euro. Europejski Trybunał rozpatruje zarzuty kradzieży tajemnic handlowych, a skargę uznano jako istotną. Nie wiadomo co dalej z budową satelitów Galileo 2.

Gazprom Media rozwiązał umowę z Trikolor

2021-02-02: Rosyjski koncern medialny Gazprom Media z dniem 1 lutego 2021 r. zerwał umowę z największym operatorem płatnej telewizji w Rosji - Trikolor. Holding podaje w swoim oświadczeniu niekonsekwentną i agresywną politykę operatora, niszczącą dotychczasową równowagę między operatorami a właścicielami praw autorskich.

Ukraina zakazuje importu odbiorników z Rosji

2021-01-17: Narodowa Rada Ukrainy ds. telewizji i radia zareagowała na wejście nowej ustawy w Federacji Rosyjskiej, przewidującej obowiązkową preinstalację rosyjskiego oprogramowania na elektronice importowanej z zagranicy. Ukraiński regulator wezwał producentów do odmowy dostaw urządzeń z Rosji, a także do odmowy instalowania aplikacji w telewizorach i urządzeniach, które otwierają dostęp do rosyjskich treści.

Datagroup kupuje największego operatora na Ukrainie

2020-12-28: Datagroup, narodowy operator telefonii stacjonarnej i usług cyfrowych na Ukrainie, osiągnął porozumienie w sprawie nabycia 100% udziałów w spółce telekomunikacyjnej Volia. Poinformował o tym serwis internetowy EEGF II Horizon Capital, który jest jedynym inwestorem finansowym Datagroup.

Rosja obniży udział w czołowej rosyjskiej telewizji

2020-12-23: Prezydent Federacji Rosyjskiej Władimir Putin podpisał dekret o podwyższeniu kapitału zakładowego państwowej telewizji Pierwyj w drodze dodatkowej emisji akcji i ich sprzedaży udziałowcom niepaństwowym. Tym samym, udział państwa w spółce zmniejszy się z 51% do 34%, ale Rosja zachowa specjalne prawo do zarządzania kanałem Pierwyj.
Idź do strony
progress gif
reklama
reklama
reklama