Firma Samsung Electronics postawiła na interfejs programistyczny Vulkan w grach przeznaczonych na platformy mobilne. Zapewnia on większą stabilność, krótszy czas reakcji oraz wyższą efektywność energetyczną gier uruchamianych na Galaxy S7 i S7 Edge. Na tegorocznych targach E3 na przykładzie trzech najnowocześniejszych gier opartych na API Vulkan zaprezentowano, jak zastosowanie tego interfejsu przekłada się na wrażenia gracza.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wrażenia z gry opartej na API Vulkan uruchomionej na Galaxy S7 – targi E3 2016
Na filmie wyraźnie widać rozszerzone możliwości, jakie Vulkan wnosi do świata gier. W przypadku tytułów takich jak Need for Speed: No Limits studia EA, Heroes of Incredible Tales (HIT) Nexon czy Vainglory Super Evil Megacorp obraz jest bardziej szczegółowy, a gra reaguje szybciej, dzięki czemu gracz może lepiej wczuć się w jej klimat.
OpenGL był ważnym standardem w branży przez ponad 25 lat. Jednak zmiany w technologii – w tym zwłaszcza rosnąca wydajność procesorów graficznych – stworzyły zapotrzebowanie na nowy, bardziej elastyczny i poręczny API. Tak właśnie powstał opublikowany w lutym Vulkan 1.0. Dzięki prostszym sterownikom Vulkan nie tylko rozładowuje wąskie gardła w procesorach głównych, umożliwiając wykorzystanie kilku procesorów do poprawy wydajności, ale także ogranicza zacięcia i inne nieprzyjemne niespodzianki.
W porównaniu z OpenGL ES API Vulkan API zwiększa wydajność procesora graficznego, obniżając jednocześnie obciążenie procesora głównego. Grafika jest bardziej szczegółowa, a gra reaguje szybciej. Jest dzięki temu atrakcyjniejsza dla użytkownika, który ma intensywniejsze poczucie znajdowania się w jej uniwersum.
Współpraca Vainglory i Samsung na targach E3 2016
Aby maksymalnie zwiększyć atrakcyjność gier uruchamianych na urządzeniach Galaxy S7 i S7 Edge, firma Samsung aktywnie współpracuje ze swoimi partnerami, pomagając im lepiej zrozumieć specyfikę smartfonów i API Vulkan.
– Samsung jest dla nas wspaniałym partnerem w zakresie importu naszych gier do Vulkana – powiedział Tommy Krul, dyrektor ds. technologii w Super Evil Megacorp. – Zaprosiliśmy inżynierów firmy Samsung do naszego biura, aby pomogli nam połączyć Vainglory z Vulkanem i maksymalnie wykorzystać potencjał takiego zestawienia.
Dzięki Samsung oraz API Vulkan Super Evil Megacorp mogła stworzyć gry charakteryzujące się o 30 procent wyższą wydajnością, jak również większą szczegółowością obrazu na ekranie, a ponadto pobierające mniej energii z akumulatora.
– Mikrosekundowa precyzja na naszych urządzeniach jest bardzo ważna, ponieważ chcemy umożliwić graczom pełne wykorzystanie własnych możliwości – powiedział Stephan Sherman, dyrektor kreatywny w Super Evil Megacorp. – Muszą oni dysponować urządzeniem, które dotrzyma im tempa. Vulkan oraz urządzenia Samsung są budowane właśnie pod kątem wydajności. Działają błyskawicznie, perfekcyjnie reagując na każdy ruch palca.
Kontynuując tę współpracę, w tym roku Super Evil Megacorp wspólnie z firmą Samsung zorganizowały turniej Samsung Galaxy Vainglory Invitational na targach E3. Przez 2 dni przed zgromadzoną publicznością rywalizowały ze sobą cztery najlepsze zespoły Vainglory z różnych stron świata. Mecze rozgrywane między Team Solomid z USA, G2 esports z Niemiec, Hunters z Chin oraz Invincible Armada z Korei miały bardzo intensywny przebieg. Ostatecznie zwyciężył zespół Invincible Armada, a Team Solomid zajął drugie miejsce.
Oprócz API Vulkan z jego wieloma zaletami firma Samsung stosuje szereg innych technologii i rozwiązań służących dalszej poprawie wrażeń z gry. W urządzeniach Galaxy S7 i S7 Edge firma wprowadziła kilka przydatnych funkcji, takich jak Game Launcher i Game Tools. Samsung oferuje także Pakiet gier Galaxy, zawierający ponad 40 tytułów i specjalnych bonusów dostępnych za pośrednictwem Galaxy Apps tylko dla użytkowników Galaxy S7 i S7 Edge. Dzięki pakietowi gier łatwiej niż kiedykolwiek można przekonać się, ile przyjemności i intensywnych wrażeń mogą dostarczyć najlepsze gry.
Samsung Galaxy S7: Pakiet gier Galaxy
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.