Elektroniczne gry piłkarskie od lat dostarczają rozrywki milionom fanów na całym świecie. Kluby piłkarskie doceniają wielką popularność tak zwanego e-sportu i coraz chętniej inwestują w najbardziej utalentowanych graczy, zatrudniając ich - wzorem piłkarzy - na zawodowe kontrakty.- Transmisje meczów w formie gier piłkarskich mogą być dla nas ciekawym sposobem na zainteresowanie młodzieży także „prawdziwą” piłką nożną, której będzie coraz więcej w ofercie Telewizji Polskiej - mówi Marek Szkolnikowski, zastępca dyrektora TVP Sport. - Mecz e-sportowy Legia - Ajax wywołał duże emocje u kibiców oglądających transmisję. Włączyło ją ponad 50 tysięcy widzów, a materiały są cały czas dostępne i oglądane - dodaje.
- Redakcja internetowa TVP Sport prowadzi portal sport.tvp.pl (średnio około 1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie), który jest największym dystrybutorem legalnych sportowych treści wideo w polskim internecie. Potencjał stacji zbudowany jest także w mediach społecznościowych. Fanpage naszej stacji na Facebooku (TVP Sport oraz Piłka Nożna TVP) cechuje bardzo wysoki stopień interakcji, a także duża liczba śledzących - 500 tysięcy użytkowników. Kanały TVP Sport na YouTube i Twitterze posiadają odpowiednio 38 i 39 tys. subskrypcji - informuje Telewizja Polska (dane za TVP).- Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom młodych użytkowników - mówi Marek Szkolnikowski. - Można powiedzieć, że tym samym od strategii „digital first” płynnie przeszliśmy do strategii „social media first”. Transmisja sparingu Legii miała ponad 60 tys. wyświetleń i udało się dotrzeć do użytkowników, którzy nie tylko nie oglądają telewizji, ale też coraz rzadziej korzystają z tradycyjnych stron internetowych. Emitowanie wydarzeń sportowych na Facebooku czy YouTube to przyszłość mediów sportowych - dodaje.