Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2016 roku ponad 25 mln sztuk telewizorów 4K zostało dostarczonych w Chinach. Do roku 2020 liczba ta ma zwiększyć się prawie dwukrotnie do 44 mln sztuk, tak samo jak w dwóch innych regionach razem wziętych (Europa Zachodnia i Ameryka Północna).
W Europie Zachodniej w 2016 roku dostarczono ponad 8 mln sztuk telewizorów 4K. W 2020 roku liczba ta ma wzrosnąć do 19 mln sztuk. Dostawy w Ameryce Północnej mają wzrosnąć ponad dwukrotnie - z 11,7 mln sztuk w 2016 roku do 25,9 mln sztuk w 2020 roku.
- Chiny są na innej trajektorii w stosunku do reszty świata jeśli chodzi o telewizory 4K - powiedział Paul Gray, główny analityk IHS Markit. - To staje się trudne, aby w Chinach kupić duży telewizor bez 4K. Japońscy producenci również agresywnie przeszli na asortyment 4K, zwłaszcza na ich krajowym rynku, ale dostawy w Japonii pozostają ograniczone preferencjami konsumentów na ekrany zbyt małe, aby wspierać 4K.
- Agresywna konkurencja w branży wyświetlaczy LCD napędza wyścig na piksele - dodał Paul Gray. - Producenci paneli dodali rozdzielczość 8K do swoich planów produkcyjnych. Proces ten przyspieszy, kiedy nowe chińskie fabryki LCD rozpoczną produkcję.
Badanie IHS Markit zwraca również uwagę na
wyzwania dla 8K. Jednym z nich jest to, że wysoka rozdzielczość wymaga albo bardzo dużych ekranów, albo bardzo małej odległości oglądania.
W dostawach telewizorów 8K dominować mają Chiny, natomiast przeważającą przekątną dla modeli 8K ma być
65 cali. Chociaż Japonia planuje wystartować z nadawaniem 8K już w 2020 roku, to dla większości regionów na całym świecie treści wideo 8K pozostaną bardziej odległą perspektywą.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.