reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

KE: Zgoda na przejęcie właściciela TVN przez Discovery

dodano: 2018-02-06 17:26 | aktualizacja: 2018-02-06 17:52
autor: Anita Kaźmierska | źródło: KE/satkurier.pl

Scripps Networks Interactive Komisja Europejska zatwierdziła planowane przejęcie Scripps, właściciela m.in. Grupy TVN, przez Discovery. Decyzja jest uzależniona od wypełnienia zobowiązań zaproponowanych przez Discovery. Chodzi o udostępnianie dystrybutorom kanałów informacyjnych TVN za „rozsądną cenę”. Przypomnijmy, że w lipcu 2017 roku koncern Discovery poinformował, że kupi Scripps w transakcji wycenionej na 14,6 mld dol. Transakcję zgłoszono Komisji w dniu 8 grudnia ub.r.

Scripps Networks Interactive


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Discovery Communications i Scripps Network Interactive dostarczają podstawowe kanały płatnej telewizji dystrybutorom telewizyjnym na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Spółka Scripps jest szczególnie aktywna na rynku brytyjskim, na którym wspólnie z BBC prowadzi UKTV, a także w Polsce, gdzie posiada grupę medialną TVN nabytą w 2015 roku.

W toku postępowania wyjaśniającego Komisja Europejska stwierdziła, że:
  • w Zjednoczonym Królestwie zgłoszona koncentracja nie powodowałaby problemów w zakresie konkurencji, ponieważ obszary działalności obu przedsiębiorstw nakładają się w niewielkim stopniu;
  • w Polsce planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej. Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych uznano w szczególności stację TVN24 – flagowy kanał informacyjny telewizji TVN. W następstwie transakcji spółka Discovery miałaby możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. Pozwoliłoby to jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku.

Proponowane środki zaradcze

Aby odpowiedzieć na zastrzeżenia Komisji dotyczące konkurencji, spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 BiS obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to będzie w mocy przez okres 7 lat.

Komisja doszła do wniosku, że proponowana transakcja – zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach – nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji. Decyzja Komisji jest warunkowa i uzależniona od wypełnienia zobowiązań.

Odrzucenie wniosku o odesłanie sprawy

Równolegle Komisja odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji w celu dokonania oceny w świetle polskiego prawa konkurencji. Komisja stwierdziła, że obawy dotyczące naruszenia zasad konkurencji przez przedmiotową transakcję zostały w pełni rozwiązane poprzez przyjęcie zobowiązań. W związku z tym Komisja odrzuciła powyższy wniosek.

Przedsiębiorstwa i produkty

Discovery jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA, produkującym filmy i programy dokumentalne, a także programy sportowe (takie jak Eurosport) i korzystającym z wielu różnych platform dystrybucji, w tym platform telewizji płatnej i ogólnodostępnej, a także szeregu platform dystrybucji cyfrowej na całym świecie.

Scripps jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA produkującym przede wszystkim programy dotyczące domu, żywności, podróży i inne powiązane programy.

Połączone portfolio marek Discovery i Scripps obejmowałoby:
  • Discovery: Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Science i Turbo/Velocity; OWN w Stanach Zjednoczonych; Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej; Eurosport;
  • Scripps: HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel i Great American Country; TVN w Polsce; UKTV - joint venture z BBC Worldwide; Asian Food Channel w Azji; Fine Living Network.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Opticum HD AX 410

Najtańszy dekoder cyfrowy HDTV marki Opticum do współpracy z kartami...

129 zł Więcej...

Odbiornik VU+ UNO 4K SE

Vu+ UNO 4K SE - najnowszy tuner Vu+ 4K od...

1199 zł Więcej...

Odbiornik Dreambox DM900 Ultra HD S2X MS

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - nowy model DM900...

1400 zł Więcej...
reklama