31 października telewizja nowej generacji n przekroczyła liczbę 400.000 abonentów oraz 20.000 użytkowników Telewizji na Kartę (TNK). Tym samym platforma n potwierdziła prognozy przewidujące zdobycie ponad pół miliona klientów do końca 2008 roku. Platforma n zdobyła 9 proc. polskiego rynku DTH.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ostatnich dwóch miesiącach platforma n odnotowała blisko 100 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie najbliższe miesiące są tradycyjnie okresem, w którym popyt na usługi platform cyfrowych jest największy.
Telewizja nowej generacji n podała, że jest największą platformą satelitarna HD w Polsce pod względem liczby abonentów posiadających dekodery HD (wysokiej rozdzielczości) oraz jedyną platformą satelitarną w Polsce, która nie pobiera dodatkowych opłat za dostęp do kanałów HD.
Wojciech Kostrzewa, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy ITI powiedział:
- Zaawansowanie technologiczne oraz bogata oferta programowa, a także rozwinięta sieć sprzedaży powodują, że „n” jest najdynamiczniej rozwijającą się platformą cyfrową w Polsce. Cieszy nas, że przyjęty model biznesowy, skupiający się na dostarczaniu rozrywki najwyższej jakości, a także najnowocześniejszych rozwiązań technicznych został z uznaniem przyjęty przez rynek.
Uruchomiona 3 października przez spółkę zależną Cyfrowy Dom oferta 'Telewizja na Kartę' także spotkała się z dużym zainteresowaniem. Na rynku dostępnych jest już blisko 90 tysięcy urządzeń (dekoderów wraz z kartami) z których 20 tysięcy zostało aktywowanych.
Telewizja nowej generacji n rozpoczęła działalność w październiku 2006 r. oferując atrakcyjne treści premium (filmy, seriale, sport) uzupełnione o pełną ofertę kanałów tematycznych Grupy TVN. Platforma n wyznaczyła nowe standardy technologiczne na polskim rynku: kanały HD, dekodery HD z funkcją nagrywania – PVR i usługa video na życzenie – VOD.
Abonenci n stanowią 80 proc. odbiorców płatnej telewizji w jakości HD i 9 proc. całego rynku platform cyfrowych w Polsce.
Właścicielem platformy n są Grupa ITI (75%) i Grupa TVN S.A. (25%).
Jest jeszcze jeden aspekt sprawy przyszłego powodzenia telewizji n, a mianowicie nieoficjalnie redakcja SAT Kuriera dowiedziała się, że kończy się umowa na kanały TVN w Cyfrowym Polsacie i dotyczy to początku roku 2009, a nie 2011, jak podawano jeszcze rok temu.
Renegocjacja kontraktu jest więc trudna, bo ITI stawia sprawę honorowo - nie chodzi o pieniądze, ale o biznes, czyli wymianę kanałów TVN za Polsat (jeden za jeden) i wolnorynkowe rywalizowanie ofertą, promocjami. Telewizja n najbardziej zainteresowana jest kanałem Polsat i ew. Polsat HD, jeśli taki ruszy. Pozostałymi kanałami tematycznymi Polsatu telewizja n nie jest już tak bardzo zainteresowana. Za to największa platforma Cyfrowy Polsat potrzebuje, jak wody do picia, wszystkich kanałów produkcji TVN, które obecnie są w ofercie CP. Utrata przez Cyfrowy Polsat choćby 1-2 kanałów tematycznych TVN może spowodować gwałtowny odpływ abonentów do innych platform cyfrowych i sieci kablowych.
- Byłoby to nawet fair, gdyby dzisiaj wymienić się wszystkimi kanałami i dać wybór klientom - nieoficjalnie powiedział nam jeden z członków zarządu ITI.
Być może wymiana zakończyłaby niewypowiedzianą, czasami brzydką wojnę na poziomie sieci dystrybucji, co szkodzi bardziej Cyfrowemu Polsatowi niż n, a najwięcej zyskuje Cyfra+, która „siedząc” cicho i szanując poczynania konkurencji, zarabia najwięcej (najwyższe tzw. ARPU).
Więcej na ten temat w interesującym artykule 'Pay-tv a kryzys finansowy w Polsce' z listopadowego wydania SAT Kuriera 11/2008, które od 5.11.2008 będzie na rynku.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.