dodano: 2010-05-20 22:55 | aktualizacja:
2010-05-21 12:33
autor: Janusz Sulisz/Paulina Nietrzpiel |
źródło: wp.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badania wykazały, że
34% respondentów odbiera już telewizję cyfrową (tylko 1/3 społeczeństwa zdecydowała się na zakup pakietu telewizji cyfrowej),
19% ma w planach przejście na DVB-T, a
3% ciągle się zastanawia.
Jedynie
3% społeczeństwa zamierza w ciągu najbliższego kwartału zmienić technologię odbioru, natomiast do końca roku tylko
7%.
Najchętniej na odbiór TV cyfrowej przejdą osoby na stanowiskach kierowniczych -
20%, następnie grupa uczniów i studentów -
15% oraz osoby, które prowadza własną działalność -
14%.
Wśród aktualnych odbiorców telewizji cyfrowej największą grupę -
45%, stanowią osoby w wieku produkcyjnym (25-29 lat), najmniejszą natomiast osoby w wieku poprodukcyjnym (powyżej 59 roku życia).
Najnowszy sondaż wyraźnie wskazał, że na decyzję o przejściu na odbiór telewizji cyfrowej, głównie ma wpływ zamożności gospodarstw Polaków. Dużą cześć społeczeństwa po prostu
nie stać na zakup potrzebnych urządzeń do odbioru DVB-T. Wydawałoby się, że największy problem z odbiorem TV cyfrowej mają mieszkańcy wsi. Jednak wbrew pozorom sytuacja na wsiach wygląda nie najgorzej. Ponieważ są tam słabe warunki do odbioru telewizji naziemnej, TV cyfrowa jest bardziej upowszechniona. Jak informuje
PBS DGA wciąż jednak istnieje znaczna grupa ludności wiejskiej - aż
37%, która w ogóle nie zamierza przejść korzystać sygnału cyfrowego.
Z badania On Board PR Ecco Network i PBS DGA wynika również, że aż
50%, czyli połowa społeczeństwa polskiego uważa, że najważniejsza przy wyborze platformy cyfrowej lub telewizji kablowej jest ofert cenowa.
34% zwraca uwagę na ofertę programową,
11% na dostępność w miejscu zamieszkania, a jedynie
6% na oferowane przez operatorów rozwiązania technologiczne.
Polaków spytano także, o kanały tematyczne, które odgrywają decydująca rolę przy wyborze pakietu i nadawcy telewizyjnego. Aż
59% na pierwszym miejscu wskazało
kanały filmowe i serialowe (
HBO,
CANAL+,
FoxLife),
49% popularno naukowe (
History,
National Geographic),
43% informacyjne i newsowe (
Polsat News,
CNBC,
TVN 24),
35% sportowe (
Eurosport,
CANAL Sportowy), a
21% kanały dla dzieci (
Disney XD,
Disney Channel).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.