dodano: 2011-02-22 10:11 | aktualizacja:
2011-02-22 10:42
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dochody płatnej telewizji wzrosły w czwartym kwartale
o 36 mln zł lub 28% rok do roku. Głównym motorem tak dobrych wyników jest wzrost bazy abonentów i klientów, który wyniósł średnio
18% rok do roku, wyprzedzając innych operatorów satelitarnych, którzy zwiększyli swoją bazę klientów o około 5%. Oferta była ponownie głównym obszarem wzrostu z przyrostem przychodów o 24 mln zł, czyli 19% rok do roku, głównie dzięki 16% wzrostowi bazy abonenckiej w połączeniu z wzrostem ARPU o 5% w wyniku podwyżki cen w czerwcu 2010.
Łączne roczne przychody wzrosły o 168 mln zł do poziomu
613 mln zł, odnotowując stopę wzrostu w wysokości
38%.
Porównywalna EBITDA w czwartym kwartale wzrosła o 23 mln zł rok do roku do poziomu -36 mln zł. Ta dalsza poprawa odzwierciedla wzrost przychodów częściowo zniwelowany zwiększeniem kosztów operacyjnych związanych z rozszerzeniem oferty programowej i znacznie wyższej bazy abonenckiej. Wartości raportowane były niższe niż porównywalna EBITDA o 18 mln zł ze względu na jednorazowe koszty restrukturyzacji związane ze zmianą modelu biznesowego serwisu transakcyjnego VoD. Całoroczna porównywalna EBITDA wyniosła -53 mln zł, po poprawie o 104 mln zł w porównaniu do wyniku z 2009 roku. Raportowana EBITDA w 2010 roku wyniosła -71 mln zł i była niższa niż dane porównywalne, z tego samego powodu, jak wspomniano powyżej dla czwartego kwartału
Platforma n łącznie z
Telewizją na Kartę na koniec 2010 roku posiadały
1,127 mln aktywnych abonentów i klientów. Na koniec 2009 roku było to 954 tys. Wzrost wyniósł zatem 173 tys. abonentów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.