reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP Sport obchodzi 5-lecie istnienia

dodano: 2011-11-18 15:13 | aktualizacja: 2011-11-18 15:16
autor: Anita Dąbek | źródło: TVP

TVP Sport Kanał tematyczny nadawcy publicznego TVP Sport obchodzi 5-lecie istnienia.  W sobotę, 18 listopada 2006 r. o godz. 15.59 w na ekranie pojawiło się logo TVP SPORT, a chwilę później wystartował 2-minutowy serwis informacyjny „Sprint”. Tuż po nim został nadany materiał o zespole TVP SPORT – który odpowiada za programy sportowe, emitowane na wszystkich antenach Telewizji Polskiej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TVP SPORT dociera obecnie prawie do 13 mln odbiorców w Polsce. Pracują w nim najlepsi i najbardziej rozpoznawalni dziennikarze sportowi w Polsce: Włodzimierz Szaranowicz (obecny dyrektor TVP Sport), Dariusz Szpakowski, Przemysław Babiarz, Piotr Sobczyński czy Maciej Kurzajewski.

TVP Sport posiada prawa do relacjonowania najważniejszych wydarzeń sportowych: EURO 2012, letnie i zimowe igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata w piłce nożnej, zawody mistrzowskie w lekkoatletyce, piłce ręcznej, koszykówce, kolarstwie i w wielu innych dyscyplinach olimpijskich. Kanał ten wiele miejsca poświęca również  rozgrywkom ligowym.  Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza mecze  Speedway Ekstraligi z udziałem najlepszych żużlowców świata. Transmitowane są także mecze Tauron Basket Ligi, Polskiej Ligi Koszykówki Kobiet i Polskiej Ligi Hokejowej. . TVP SPORT ma także bogate archiwum – na swojej antenie często pokazuje programy dotyczące wielkich chwil polskiego sportu, m.in. w cyklu „Złote Transmisje”. Nie brakuje także doskonałych programów publicystycznych („4-4-2”, „Sportowa Debata”, „TV MOTO SPORT”, „Zwarcie” i „EUROmagazyn”) i informacyjnych - z bijącym rekordy oglądalności „Sportem” po głównym wydaniu „Wiadomości” w TVP 1.

Redakcja TVP Sport jest laureatem wielu prestiżowych nagród. Otrzymała dwie statuetki Demes – w kategorii „Sportowy projekt medialny”, a dziennikarze TVP Sport byli nagradzani podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmów i Programów Telewizyjnych w Mediolanie, Festiwalu Filmu i Sportu w Wałczu czy Międzynarodowego Festiwalu Filmów i Programów Sportowych w Gdyni.

Dużą popularnością cieszy się także serwis internetowy SPORT.TVP.PL, który został nagrodzony „Laurem Honorowym” podczas Festiwalu Filmów i Programów Telewizyjnych w Mediolanie za stronę vancouver.tvp.pl. Serwis SPORT.TVP.PL zajął także drugie miejsce w rankingu internetowych serwisów sportowych miesięcznika „Press” za rok 2010. Eksperci wysoko ocenili go m.in. za aktualność, relacje na żywo, bogatą bibliotekę materiałów wideo, funkcjonalność, interaktywność i wysoki poziom dziennikarski.

Kanał TVP SPORT jest dostępny na trzech platformach cyfrowych (CYFRA+, Polsat Cyfrowy i platforma n) oraz u wszystkich większych operatorów kablowych (Aster, UPC, Vectra, IPTV i SAT Telekomunikacji Polskiej).

EURO 2012 i IGRZYSKA OLIMPIJSKIE LONDYN 2012

Wielkie imprezy sportowe to wielkie rekordy oglądalności w Telewizji Polskiej. Od lat wśród polskich hitów telewizyjnych wysokie miejsca zajmują transmisje sportowe. Podczas Igrzysk Olimpijskich Vancouver 2010 i Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej RPA 2010 TVP1 i TVP2 były pierwszymi stacjami wyboru. Łączne udziały TVP 1 i TVP 2 wyniosły wówczas 37,1 proc. (IO) oraz 35,3 proc (MŚ) i były wyższe od sumarycznych udziałów TVN i Polsatu o ponad 10 punktów procentowych – odpowiednio o 12 pp. (IO) i 10,9 pp. (MŚ).  Najlepiej oglądaną pozycją 2010 roku we wszystkich kanałach telewizyjnych w Polsce był konkurs skoków z Vancouver, podczas którego Adam Małysz wywalczył srebrny medal olimpijski – w TVP1 obejrzało to wydarzenie 9,439 miliona widzów (udziały 57,9 proc.). Na trzecim miejscu uplasował się finał mistrzostw świata w piłce nożnej Holandia – Hiszpania: 8,556 miliona widzów przy bardzo wysokich udziałach 64,6 procenta. Impreza w RPA cieszyła się wielkim zainteresowaniem, mimo że nie występowała w niej reprezentacja Polski.
 
TVP jest jedyną telewizją, która będzie pokazywać spotkania przyszłorocznych mistrzostw Europy Euro 2012, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie. Wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenach otwartych (TVP 1, TVP 2), w kanale TVP SPORT, w najwyżej jakości obrazu i dźwięku – TVP HD oraz na stronie internetowej TVP a także za pomocą telewizji mobilnej.

Programy podczas Euro 2012 nadawane będą ze specjalnych studiów sportowych - dwa z nich z tej okazji zostaną zbudowane w Warszawie na dachach budynków Centrum Kopernika i siedziby firmy „Wedel” – z widokiem na Stadion Narodowy i panoramę Warszawy. Studia Telewizji Polskiej będą także zbudowane na czterech stadionach w Polsce i podczas finału w Kijowie, a także w czterech oficjalnych strefach kibica UEFA.

Na antenach TVP emitowane będą także specjalne programy poświęcone EURO 2012: EUROexpress, „Biało-czerwoni”, „Droga do EURO 2012”, „Cała Polska kibicuje”, specjalna debata, skróty meczów i retransmisje. EURO 2012 będzie obecne na antenach TVP od wczesnych godzin porannych do późnej nocy: informacji o tej imprezie nie zabraknie w programach śniadaniowych, informacyjnych i publicystycznych.

Spotkania będą komentować między innymi: najbardziej znany komentator piłkarski w naszym kraju – Dariusz Szpakowski oraz Maciej Iwański. W studiach programy poprowadzą: Włodzimierz Szaranowicz, Maciej Kurzajewski, Jacek Kurowski i Przemysław Babiarz.

Podczas igrzysk olimpijskich Londyn 2012 Telewizja Polska planuje ponad 800 godzin relacji na żywo na antenach TVP 1, TVP 2, TVP SPORT, TVP HD i TVP INFO. Wszystkie przekazy olimpijskie będzie można także oglądać w serwisie internetowym SPORT.TVP.PL Rywalizacje Polaków i najpopularniejsze w naszym kraju dyscypliny sportowe oraz gry zespołowe z udziałem reprezentacji Polski kibice zobaczą na głównych antenach – TVP 1 i TVP 2. Tę największą imprezę sportową na świecie będzie obsługiwać specjalna 40-sobowa ekipa w Londynie i ponad 150-osobowa w Warszawie.

STREFY KIBICA

EURO 2012 to także specjalny projekt „Biało-czerwoni 2012” – bezprecedensowe przedsięwzięcie zarówno dla Telewizji Polskiej. Są to działania związane z relacjonowaniem na antenach TVP piłkarskich mistrzostw Europy, a także igrzysk olimpijskich oraz innych ważnych wydarzeń sportowych 2012 roku, do których prawa posiada TVP. Telewizja Polska obejmie patronat medialny m.in. nad następującymi strefami kibica: FanZone w miastach-gospodarzach EURO 2012, Carlsberg FunCamp, EuroTruck, a także przygotowanymi przez samorządy i agencje marketingowe takie jak m.in. MindFuture, Brainshake.

Carlsberg FunCamp to nowatorskie miasteczko piłkarskie zorganizowane w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku – połączenie atmosfery stadionu, pubu, pikniku, zabawy i bazy noclegowej (wysokiej jakości miejsca kempingowe) na jednej przestrzeni. Projekt EuroTruck natomiast to jednodniowe strefy kibica z wykorzystaniem 5 nowoczesnych RoadShow TRUCKÓW, gdzie transmisje meczów będzie można oglądać na ekranie diodowym.

Strefy kibica zostaną utworzone również na wzór oficjalnych FanZone, m.in. w Krakowie, Katowicach, Chorzowie, Łodzi, Szczecinie, Radomiu, Lublinie, Bydgoszczy.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...