reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

„Kamperowe Wyzwania” w Travel Channel

dodano: 2014-04-17 22:21 | aktualizacja: 2014-04-17 23:37
autor: Łukasz Knapik | źródło: Scripps Networks International

Travel Channel SD Logo 2013 Ulubieniec Travel Channel, Henry Cole, i irlandzka prezenterka, Amanda Byram, współprowadzą nowy program w Travel Channel (Travel Channel HD) - „Kamperowe Wyzwania”. Jest to reality-show o tematyce podróżniczej, w którym zespoły z całego świata konkurują ze sobą w serii kulturowych i naładowanych adrenaliną zadań, przy okazji odkrywając przerażająco-inspirującą scenerię Nowej Zelandii. Przez cały czas żyją i podróżują oni we współdzielonych kamperach, nie mając pojęcia jaki będzie ich następny cel podróży, ani jakie zadania będą musieli wykonać.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pięć drużyn - różowa, czarna, niebieska, zielona i pomarańczowa, wyruszają z Auckland a kończą swoją przygodę w Queenstown. Są oni doprowadzani do granic wytrzymałości podczas wykonywania dwóch typów zadań: zadania turystyczne - wymyślone tak, aby zanurzyli się w kulturze Nowej Zelandii oraz wyzwania kamperowe, które testują ich wytrzymałość fizyczną i zmuszają do pokonywania lęków. Zabierają ich do punktów krytycznych gdzie wykonują zadania takie jak skoki na bungie, spływ dziką rzeką, wspinanie się po lodowcu czy pokonywanie dzikich rzek.

Oprócz uczestniczenia w najtrudniejszych zawodach życia, muszą oni także poradzić sobie z życiem, jedzeniem i spaniem w kamperach dzielonych ze swoimi rywalami. Podczas wspólnej podróży są łzy i histeria, zabawa i dokazywanie, trema i niebezpieczeństwo. Nie ma nawet chwili na osobności. Naładowana podróżami, fascynującymi faktami i najpiękniejszymi krajobrazami Nowej Zelandii i jej kolorowych mieszkańców podróż, może śmiało nosić miano życiowej.

„Kamperowe Wyzwania” w Travel Channel i Travel Channel HD - w kolejnych odcinkach:

Odcinek 1.: „Auckland”
W pierwszym odcinku pięć zespołów dotrze do Auckland, największego miasta Nowej Zelandii. Od razu zapoznają się z pierwszym zadaniem, którym jest wycieczka po wybrzeżu miasta na segway’ach. Dostaną listę zabytków, które muszą znaleźć, zidentyfikować i sfotografować. Na to zadanie będą mieli jedną godzinę. Stawka jest bardzo wysoka - zwycięska para dostanie jeden z kamperów na wyłączność oraz zdecyduje kto z kim zamieszka w pozostałych dwóch. Po spędzeniu pierwszej nocy w swoich nowych domach, zaparkowanych przy najpiękniejszej plaży Auckland, pięć drużyn przygotowuje się do pierwszego przerażającego wyzwania, w którym zespoły będą walczyć o punkty. Konkurencja to „spacer” po gzymsie na 54 piętrze najsłynniejszego na świecie wieżowca. Aby utrudnić zadanie, będą oni musieli opowiedzieć
o mieście, znajdując się w jego najwyższym punkcie. Dla jednej z par zadanie okaże się zbyt trudne. Czy zdobędą się na odwagę i ukończą wyzwanie? Zadanie Turystyczne: Wycieczka na Segway’ach; Wyzwanie Kamperowe: Spacer w chmurach.

Odcinek 2.: „Rotorua”
Po przerażającym zadaniu na gzymsie wieżowca w Auckland, nadszedł czas aby Henry Cole, Amanda Byram i pięć zespołów wyruszyło w drogę. Po raz pierwszy usiądą za kierownicą swoich kamperów i rozpoczną 4-godzinną podróż na południowy wschód do Rotorua, geo-termalnego miasta. Prowadzenie mobilnych domów, okaże się zniechęcającym doświadczeniem dla niektórych uczestników. W Rotorua znajduje się fascynujące Centrum Dziedzictwa Kulturowego Maori. Okoliczni eksperci  przywitają ich w tradycyjny sposób - Haka. Będzie to także ich pierwsze zadanie - zespoły będą miały pół godziny aby nauczyć się ruchów i słów, aby potem zaprezentować ich układ Haka przed sędziami. Zwycięzcy otrzymają zaproszenie na kolację z drugą wybraną przez siebie drużyną, podczas gdy pozostali będą musieli zadbać o siebie sami. W ich menu na ten wieczór będą herbatniki, chleb i fasola. Drugiego dnia w Rotorua, uczestnicy wezmą udział w kolejnym wyzwaniu kamperowym, co nie jest wesołą wiadomością dla drużyny pomarańczowej. Bryon, pochodzący z południowej Afryki, zmagał się ostatnio ze swoim lękiem wysokości w Auckland, a teraz musi wspiąć się ponad baldachim drzew lasu deszczowego, pokonać zjazd na linie oraz przejść przez mosty linowe. Pierwsza osoba, której się powiedzie i znajdzie najbardziej nieuchwytne flagi kamperowe, zdobędzie pięć punktów. Po ogłoszeniu wyników, humory uczestników szybko się popsują, lecz kiedy przez kolejne cztery tygodnie domem są współdzielone kampery, nie ma szans na chwilę na osobności. Zadanie Turystyczne: Haka; Wyzwanie Kamperowe: Las deszczowy Zipwire.

Odcinek 3.: „Taupo”
Po pobudce w Rotorua, zespoły kierują się do zapierającego dech w piersiach miasta Taupo w centralnej części północnej wyspy Nowej Zelandii. Taupo to miasto zlokalizowane na brzegach  pięknego jeziora rozmiaru Singapuru, które czerpie korzyści z turystów łowiących ryby i polujących wokół jeziora. Pierwszym zadaniem będzie połów pstrągów. Każda ryba to kolejny punkt dla zespołu, jednak uczestnicy nie będą mogli podjąć decyzji co zrobić z rybami - uwolnić je czy zatrzymać?  Osiągnięte sukcesy podniosą na duchu skłóconą drużynę zielonych, jednak humory wegetarianki Ruby oraz rosyjskich weganów Dashy i Ivana będą szybko zepsute przez restauratorów - Wana i Marka, którzy przyrządzą złowione ryby na kolację. Strzelanie rzutkami zdecyduje o wygranych zadania turystycznego. Zwycięzcy spędzą w nagrodę noc w luksusowym i komfortowym hotelu, z dala od swojego mobilnego domu. Następnego ranka, zespoły dowiedzą się o swoim trzecim wyzwaniu. Taupo jest znane nie tylko ze swojego jeziora ale także z możliwości wykonywania akrobacji spadochronowych. I to będzie właśnie pełnym adrenaliny, kolejnym zadaniem. Zespoły wykonają skok spadochronowy z wysokości 15,000 stóp, następnie wezmą udział w wyścigu przez jezioro na paddleboard (jest to wyczerpujący sport wodny Nowej Zelandii). Jednak tak ciężka praca i lodowata woda okaże się być zbyt dużym wyzwaniem dla jednego z uczestników, który spadnie z deski, i otrzyma zero punktów, co bardzo rozłości jego partnera.
Zadanie Turystyczne: Łów i strzelaj; Wyzwanie Kamperowe: Skoki ze spadochronem.

Odcinek 4.: „Tiahape”
Pięć par uczestników oraz ich mentorzy, Henry Cole i Amanda Byram, wyruszą ponownie w podróż. Tym razem udadzą się do sielskiej części Wyspy Północnej, sennego miasta Tiahape. Będą tam podziwiać spektakularne widoki oraz niezliczone stada owiec. Bracia z miasta Sunderland w Wielkiej Brytanii, czyli drużyna czarnych, którym poprzednie zadanie nie powiodło się, są teraz pogodzeni i bojowo nastawieni do kolejnej konkurencji. A jest nią schwytanie owcy, najpopularniejszego zwierzęcia hodowlanego Nowej Zelandii. Wszystkie drużyny wraz z lokalnymi farmerami, zaganiają owce, co nie jest łatwym zadaniem, gdy nie ma się do pomocy psa pasterskiego. Po tym, jak każda z par zakończy wyczerpującą gonitwę swojej owcy po polu, czeka na nich kolejne wyzwanie - dagging, czyli czyszczenie wełny owcy z odchodów. Jednak ta brudna robota jest warta aż trzech dodatkowych punktów. Po dwóch dniach w sielskiej Tiahape, przed uczestnikami kolejne wyzwanie kamperowe - spływ górski po rzece Rangitkei, w której są bardzo silne prądy. Jednak zawodnicy nie będą jej pokonywać na tratwach, a w dwuosobowych, nadmuchiwanych kajakach. Muszą nie tylko bezpiecznie przemierzyć rzekę, ale także zebrać po drodze jak najwięcej flag. Dwóch uczestników zdecyduje wycofać się z zadania z powodu paraliżującego strachu, który im towarzyszy. Zadanie Turystyczne: Gonienie owiec; Wyzwanie Kamperowe: Spływ górski w kajakach.

Odcinek 5.: „Wellington”
Po dwóch dniach spędzonych w sielskim sercu Nowej Zelandii, Henry Cole i Amanda Byram zabierają uczestników do kulturalnej stolicy kraju - Wellington. Pięć par jest w połowie swoich zmagań, gdy docierają do pierwszego większego miasta po Auckland. Aby uwiecznić ich przyjazd, zespoły spotykają się z gwiazdą programów kulinarnych Rexem Morganem. Zaopatrzeni w najlepsze lokalne składniki, uczestnicy mają przygotować jedno z popisowych dań Rexa oraz zaskoczyć go drugim daniem, przyrządzonym według własnego pomysłu. Nagrodą będzie kamper na wyłączność, oraz powtórne przydzielenie reszty uczestników do pozostałych dwóch. Restauratorzy Mark i Wan posmakują zwycięstwa w tym turystycznym zadaniu. Drugiego dnia pobytu w Wellington, Henry i Amanda podniosą emocje. Przedstawią specjalną kartę, dzięki której uczestnicy będą mogli podwoić swoje punkty w kolejnych czterech wyzwaniach Kamperowych. Zawodnicy będą mogli teraz odejść po wygranej konkurencji nie z 5, ale aż z 10 punktami. Wyzwaniem kamperowym jest jazda quadem na orientację po wiejskim terenie liczącym około 50,000 hektarów. Zespoły muszą znaleźć pięć ukrytych flag, w jak najkrótszym czasie. Niestety, dla niektórych nawet samo prowadzenie quada okazuje się być dużym wyzwaniem. Jednak nikt nie może czuć się pewnie, gdy zespoły dzieli tylko osiem punktów. Zadanie Turystyczne: Wyzwanie Kulinarne; Wyzwanie Kamperowe: Jazda quadem na orientację.

Odcinek 6.: „Marlborough i Abel Tasman”
Drużyny wyruszają z Wellington przed świtem, ponieważ muszą złapać wczesny prom na Południową Wyspę Nowej Zelandii. Wszyscy zadomowili się już w nowych kamperach, jednak drużyna niebieskich, Mark i Wan, czują się odizolowani od reszty grupy w swoim prywatnym pojeździe. A jak radzą sobie Europejczycy, Ivan i Dasha, którzy utracili swojego kampera z pierwszej połowy programu i muszą teraz współdzielić jednego z drużyną zielonych, Nadią i Rubym?
Po przyjeździe do Marlborough, największego i najsłynniejszego regionu produkcji wina w Nowej Zelandii, uczestnicy podejrzewają, że ich dzień może być wypełniony winogronami. Miłą poranną niespodzianką jest zadanie turystyczne, którym jest degustowanie wina i identyfikowanie winogron w winiarni Yealand. Jednak picie wina to nie jedyne zadanie, Henry i Amanda prezentują drugą, karkołomną część wyzwania, którą jest obrywanie małych pączków winorośli, znajdujących się przy jej pniu. Wygrana drużyna będzie mogła spędzić noc w luksusowym hotelu, poprzedzoną wyśmienitą kolacją. Drugiego dnia pobytu na Południowej Wyspie, drużyny udadzą się do Parku Narodowego Abel Tasman, słynnego ze swoich idyllicznych plaż i nienaruszonych wybrzeży. Przybywają tutaj aby wykonać szóste wyzwanie Kamperowe, wyczerpujące przepłynięcie kajakiem przez ocean do wyspy, na której muszą znaleźć flagi. Niektóre są łatwe do odnalezienia, a niektóre można zdobyć tylko dzięki nurkowaniu w lodowatej wodzie. To nie tylko wyścig między drużynami ale także z czasem i napięciem, ponieważ drużyny różowych i pomarańczowych decydują się na użycie swoich kart podwojonych punktów. Wysiłek i stres spowoduje, że jeden z zespołów pozostanie poza konkurencją. Zadanie Turystyczne: Degustacja win; Wyzwanie Kamperowe: Spływ kajakami na morzu.

Odcinek 7.: „Greymouth”
Z wakacyjnego raju w Motueka w rejonie Parku narodowego Abel Tasman, zespoły prowadzone przez Henry’ego Cole’a oraz Amandę Bryam, docierają do zachodniego wybrzeża, do górniczego miasta Greymouth. Ten odległy region jest znany, ponieważ był tu kręcony film ,,Fortepian” oraz z powodu Nowo Zelandzkiej gorączki złota z dziewiętnastego wieku. Po długiej i wyczerpującej podróży po zachodnim wybrzeżu, drużyny docierają do miejsca swojego turystycznego wyzwania, którym jest wypłukiwanie złota w odległej, górskiej rzece. Jednak aby się do niej dostać, muszą nauczyć się jeździć samochodami terenowymi po tych niebezpiecznych terenach. Oceniane jest zarówno prowadzenie auta jak i czas odnalezienia złota w rzece. Stawką są trzy punkty dla najlepszych kierowców oraz trzy punkty za najszybsze odnalezienie złota. Jednak kto będzie mógł poszczycić się zwycięskim miejscem, odmieniając tym samym całą tabelę wyników? Drugiego dnia w Greymouth, uczestnicy zmierzą się z kolejnym wyzwaniem kamperowym. Udają się oni głęboko pod ziemię, w klaustrofobiczne groty. Ich zadaniem będzie odnalezienie się w labiryncie grot i sfotografowanie skał, które mają wyszczególnione w przewodnikach. Zadanie jest utrudnione przez brak światła pod ziemią, a odnalezienie drogi zajmuje zawodnikom długie godziny. Gdy w końcu wszystkim się udaje i wychodzą na powierzchnie, okazuje się, że zapadła już noc, więc z ogłoszeniem wyników trzeba będzie poczekać do następnego poranka. Zadanie Turystyczne: Wyławianie złota; Wyzwanie Kamperowe: Pod ziemią.

Odcinek 8.: „Franz Josef”
Uczestnicy wyruszają w drogę zachodnim wybrzeżem Południowej Wyspy. Na horyzoncie pojawia się zarys południowych Alp, z Górą Cooka na czele. Po drodze następuje niespodziewany przystanek, na którym Henry Cole i Amanda Byram zaskakują wszystkich swoją wiadomością. Oznajmiają oni, że punkty, które do tej pory zdobyli, będą ich przewagą czasową w finałowym zadaniu. Jednak ostateczny zwycięzca będzie wybrany przez nich samych. Będą musieli zdecydować, która z dwóch pierwszych drużyn zasłuży najbardziej na zwycięstwo. To przygnębia drużynę pomarańczowych, którzy prowadzili w tabeli punktów i napawa nadzieją pozostałych uczestników. Kampery zatrzymują się u podnóża południowych Alp, blisko miasteczka Franz Josef. W tych pięknych okolicznościach zespoły spotykają się z ekspertem survivalu. Nawet wśród dzikiej przyrody można odnaleźć zapasy jedzenia, jeśli tylko wiadomo gdzie szukać. Zawodnicy uczą się budować schronienie przed zimnymi alpejskimi nocami; rozpalać ogień przy pomocy krzesiwa oraz znajdować jedzenie na lądzie i w jeziorze. Po dniu spędzonym na żywieniu się paprociami i małżami, nagrodą dla zwycięzców jest kolacja w restauracji w miejscowości Franz Josef. Następnego dnia o poranku, drużyny wyruszają na miejscowe lądowisko helikopterów. Zostają oni odstawieni na lodowiec Fox, gdzie czeka na nich wyzwanie kamperowe. Zawodnicy mają pokonać pola lodowca z pomocą swoich przewodników. Muszą przeprawić się przez jaskinie lodowe, przeskoczyć szczeliny i wspiąć się po ścianie lodu mierzącej 100 stóp, zanim dotrą do miejsca, w którym odbierze ich helikopter. Zwycięzcą będzie drużyna, która wykaże się najlepszymi umiejętnościami przed swoim przewodnikiem. Zwycięskie drużyny niebieskich i zielonych użyją swoich kart podwojonych punktów. Niestety, przegrana drużyna czarnych również zdecyduje się na taki krok. Zadanie Turystyczne: Dziki survival; Wyzwanie Kamperowe: Przeprawa przez lodowiec.

Odcinek 9.: „Wanaka”
Budząc się w swoim obozowisku u podnóża gór, uczestnicy są coraz bliżej końca przygody. To ich ostatnia szansa, na zdobycie punktów, zanim Henry Cole i Amanda Byram zmienią je w przewagę czasową do finałowego zadania. Zespoły wyruszają głębiej w południowe Alpy, przemierzają Haast Pass i wjeżdżają do regionu Central Otago w Nowej Zelandii. Ich celem jest piękne wybrzeże miasta Wanaka. Turyści napływają tutaj aby podziwiać zapierające dech w piersiach krajobrazy, oraz podziwiać miejsce kręcenia większości scen do filmu Władca Pierścieni. Turystycznym zadaniem będzie uchwycenie niesamowitego widoku jeziora na płótnie, pod okiem lokalnych artystów. Będą mieli godzinę na malowanie przy użyciu farb olejnych. Artystyczne zadanie zbije z pantałyku drużyny,  które odnosiły sukcesy w fizycznych zadaniach. Nagroda to zakwaterowanie w pięciogwiazdkowym hotelu nad brzegiem jeziora. Drugiego dnia, drużyny udadzą się wraz z Bearem Gryllsem na wzgórza, ubrani w stroje piankowe i kaski, aby zmierzyć się z przedostatnim wyzwaniem kamperowym - pokonywaniem dzikich rzek. Drużyny będą musiały przemierzyć rzeką stromy wąwóz, spuszcza się na linie, ześlizgiwać się i skakać z wodospadów, a sędziowie ocenią ich pewność siebie i dokładność wykonywanych działań. Posiadający tyle samo punktów co dziewczyny z drużyny różowej, chłopcy z drużyny zielonej przegrają konkurencję i uplasują się na drugim miejscu. Ich pewność siebie będzie teraz niepohamowana, gdy wyruszą do Queenstown na Ostateczne Starcie. Zadanie Turystyczne: Malowanie farbami olejnymi; Wyzwanie Kamperowe: Pokonywanie dzikich rzek.

Odcinek 10.: „Queenstown”
Zawodnicy dotarli do finału. Prowadzący, Henry Cole i Amanda Byram, doprowadzili swoich podopiecznych do stolicy sportów ekstremalnych, Queenstown na Południowej Wyspie. Turyści z całego świata przybywają tutaj skuszeni szerokim wyborem sportów i wyzwań pełnych adrenaliny. W finałowej rozgrywce, drużyny wezmą udział w szeregu wyzwań. Zmierzą się między sobą w wyścigu z czasem. Każdy punkt, który zebrali we wcześniejszych wyzwaniach kamperowych zostanie zamieniony na 30 sekund dodanych do czasu jaki mają na wykonanie Ostatecznego Wyzwania.
Jeśli uważnie słuchali Henry’ego i Amandy oraz ekspertów uczestniczących we wszystkich dotychczasowych zadaniach, wskazówki podawane w tym wyzwaniu będą dla nich łatwizną - jeśli nie słuchali, to pytania o pomoc będą tylko stratą czasu. Każda wskazówka zaprowadzi ich do zadania, które będą musieli wykonać. Pierwszym będzie wyścig na torze saneczkowym, w którym zawodnicy będą ścigać się ze sobą i z czasem. Drugiego dnia, kolejna podpowiedź zaprowadzi drużyny do najsłynniejszego i największego na świecie miejsca skoków na bungie, AJ Hackett Bungee. Rezygnacja z tego zadania spowoduje uzyskanie potężnej kary czasowej, która właściwie wykluczy drużynę z dalszej rywalizacji. Czy Byron z drużyny pomarańczowej pokona swój lęk wysokości, czy jego drużyna wycofa się z konkursu gdy zwycięstwo jest już tak blisko? Gdy zadanie ze skokiem na bungie zostanie wykonane, zespoły dostaną ostatnia wskazówkę i wyruszą na linię mety. Jednak konkurs nie zakończy się gdy pierwsza i druga drużyna przekroczą linię mety. Będą oni oczekiwać, aż pozostałe trzy zespoły wybiorą parę, która wygra „Kamperowe Wyzwania”. Ostateczne Starcie.

„Kamperowe Wyzwania” - premiera w poniedziałek, 26 maja 2014 roku o 21:00 w Travel Channel i Travel Channel HD.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje stacji TV i VOD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...