dodano: 2014-05-02 18:56 | aktualizacja:
2014-05-05 11:02
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Viacom
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Przejęcie Channel 5 przyspiesza strategię Viacom w Wielkiej Brytanii, jednym z najważniejszych i najbardziej wartościowych rynków medialnych - powiedział prezes i dyrektor generalny Viacom,
Philippe Dauman. -
Rozwój Channel 5 jest bezsporny, z wpływową ofertą programową, rosnącą popularnością i rosnącą platformą cyfrową. Zarząd i pracownicy Channel 5 wykonali znakomitą pracę, budując swoją markę i mamy przyjemność zaprosić ich do naszego zespołu. Światowe zasoby, technologia i wiedza Viacom pomogą Channel 5 rozwijać jeszcze bardziej przekonującą ofertę programową i dostarczać treści do konsumentów w nowy, ciekawy sposób. Ponadto zaprezentujemy nasze popularne treści nowym odbiorcom w Wielkiej Brytanii i stworzymy kompleksową ofertę dla naszych partnerów handlowych on-air i on-line.
Viacom wprowadził kanał MTV na brytyjski rynek w 1987 roku, a następnie Nickelodeon w 1993 roku i Comedy Central w 1995 roku. Liczba jego kanałów wzrosła do ponad 20, w tym BET, VIVA i VH1.
Zgodnie z warunkami umowy, Viacom nabędzie wszystkie marki i aktywa Channel 5 Limited, w tym:
-
Channel 5 uruchomiony w Wielkiej Brytanii jako piąty nadawca publiczny w marcu 1997 roku. Ponad 42 mln widzów w Wielkiej Brytanii ogląda Channel 5 każdego miesiąca. Stacja oferuje takie programy, jak „The Gadget Show”, „Big Brother”, „Home and Away”, „Neighbours”, „Under the Dome”, „Ice Road Truckers”, „CSI”, „5 News” i „Milkshake!”.
-
5* uruchomiony jako Five Life w październiku 2006 roku, przekształcony w FIVER w kwietniu 2008 roku i 5* w marcu 2011 roku. Kanał przyciąga coraz większą publiczność młodszych widzów, oferując filmy oraz zarówno własne jak i zakupione produkcje.
-
5USA uruchomiony w październiku 2006 roku. Plasuje się na 11. miejscu w rankingu oglądalności w Wielkiej Brytanii w prime time. Sieć prezentuje amerykańskie produkcje, w tym „CSI”, „CSI New York”, „CSI Miami”, „Person of Interest”, „NCIS”, „The Mentalist” oraz filmy.
-
„Milkshake!”, który jest jednym z liderów wśród komercyjnych programów dla dzieci w wieku przedszkolnym w Wielkiej Brytanii. W ramach tego bloku nadawane są m.in. „Peppa Pig”, „Bert and Ernie”, „Noddy!”.
-
Demand 5 jako usługa wideo na życzenie Channel 5, która jest oferowana w większej liczbie platform. Odnotowała ponad 23 mln odsłon w styczniu 2014 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.