dodano: 2003-09-21 11:11 | aktualizacja:
2003-09-21 11:38
autor: BHP |
źródło: NDS
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
NDS kupiła MediaHighway, bo szwajcarska Nagra nie miała żadnego zainteresowania w kupnie interaktywnej części systemu należącego do Canal+ Technologies i spójnego z Seca-MediaGuard.
Ogłoszenie zakupu MediaHighway miało zostać zrobione równocześnie z sprzedażą MediaGuard. Zostało jednak opóźnione do czasu, gdy Thomson i NDS sfinalizowały szczegóły mowy, a NDS dyskutował o "globalnej strategii".
Nieoficjalne źródła zbliżone do obu firm twierdzą, że zakup MediaHighway przez NDS był potrzebny dla zdobycia istotnego rynku dla News Corp. w Stanach Zjednoczonych, a dotyczącego konkretnie DirecTV. News Corp. zdobył w ten sposób możliwość kooperacji z DirecTV w USA, gdzie Canal+ Technologies zdobył wieloletni kontrakt z wykorzystaniem możliwości interaktywnego MediaHighway.
Nastały ciekawe czasy, gdy system Seca-MediaGuard jest w rękach Nagravision i Kudelskiego, a MediaHighway kupuje brytyjski NDS, czyli jest w rękach Murdocha. Na razie jest to gra o wielkie rynki w USA, ale w przyszłości zapewne wpłynie to także na to, co stanie się w Europie i w Polsce. Połączenie możliwości Nagravision z Seca-MediaGuard może wiele zmienić...w zależnościach Cyfry+ i Cyfrowego Polsatu - czas już na śmiałe dyskusje o ich fuzji!
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.