dodano: 2014-05-31 00:52 | aktualizacja:
2014-06-01 14:32
autor: Janusz Sulisz |
źródło: discovery/broadbandtvnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Dzisiaj jest ekscytujący dzień dla Discovery Communications i naszego kierownictwa jako numeru jeden wśród nadawców płatnej telewizji na świecie. Eurosport jest idealnie dopasowany do naszego strategicznego udziału w rynku, wzmacniając relacje z reklamodawcami i stowarzyszonymi firmami, udostępniając zawartość dla widzów na całym świecie - powiedział David Zaslav, prezes Discovery Communications .
- Łącząc popularne programy Eurosportu z globalnymi markami Discovery i lokalnymi wersjami, nadal będziemy czerpać z międzynarodowego rozwoju płatnej telewizji i tworzyć długoterminową wartość dla akcjonariuszy - dodał prezes Discovery.
Discovery powiedział, że zamierza dokonać długoterminowych decyzji strategicznych i ukierunkowanych inwestycji w celu wzmocnienia i rozszerzenia programów i usług do zwiększenia widowni Eurosportu. W ramach tych działań, Discovery będzie współpracował z kierownictwem i pracownikami Eurosport nad długoterminowym biznes planem, które w pełni zoptymalizuje kanały Eurosportu w ramach pakietu Discovery w globalnych sieciach.
- Razem, Discovery i Eurosport są niewątpliwie silniejsze. Discovery zbudował najbardziej udany biznes międzynarodowy pay-tv we wszystkich mediach i jesteśmy podekscytowani, aby wykorzystać tę wiedzę w celu dalszego wzmocnienia programów Eurosportu - powiedział Jean - Briac Perrette, Prezydent Discovery Networks International.
- Eurosport jest doskonale przygotowany do następnej fazy wzrostu i mogę powiedzieć, że nie ma lepszego partnera niż Discovery do wprowadzenia tego w życie - powiedział Nonce Paolini, prezes i dyrektor generalny firmy TF1 . -
Discovery ma udokumentowaną strategię długoterminowej inwestycji, która tworzy wartość dla reklamodawców i publiczności na całym świecie.
Cena zamknięcia za Eurosport International, została oparta na średniej wycenie Grupy Eurosport na
902 mln euro (około 1,2 mld dol.) , w części odpowiadającej początkowej wycenie, a częściowo do wyższej wyceny związane z kontrolą firmy. Od tej wyceny grupy, odjęto wartość Eurosport France -
85 mln euro.
TF1 zamierza zachować swój 80 proc. udział w Eurosport France, co najmniej do 1 stycznia 2015 roku. Zamknięcie transakcji nie wpływa dwa inne elementy pierwotnego porozumienia - 20% udziałów Discovery w TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV i kanałach Stylia oraz produkcyjnym porozumieniu z TF1 Gruup. TF1 zachowa zdolność do wykonywania opcji na pozostałe 49% w Eurosport International, które potencjalnie może sprzedać Discovery do 100%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.