reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska: Polacy wybierają pakiety usług

dodano: 2015-12-21 14:28 | aktualizacja: 2015-12-21 15:19
autor: Łukasz Knapik | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska logo zima Boże Narodzenie Święty Mikołaj Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), 21 proc. gospodarstw domowych w Polsce korzysta z usług telekomunikacyjnych w pakietach, podczas gdy średnia w Unii Europejskiej (UE) to 46 proc. Jak czytamy w komunikacie sieci Multimedia Polska, warto bliżej przyjrzeć się pakietom, zwłaszcza w sezonie przedświątecznym, gdy operatorzy telekomunikacyjni kuszą klientów już nie tylko niską ceną swoich usług.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ostatnich latach liczba osób korzystających z pakietów rośnie, a największą popularnością cieszą się pakiety złożone z dwóch usług (tzw. double play), z których korzysta ponad 70 proc. abonentów w Polsce. Mniej popularne są pakiety złożone z trzech usług - wybiera je około 30 proc. polskich gospodarstw domowych.

Jak wynika z badań zrealizowanych przez agencję badawczą TNS Polska na zlecenie Grupy Multimedia Polska, korzystnie oceniamy połączenie pakietów usług telekomunikacyjnych z prądem. Jako raczej lub zdecydowanie sensowne rozwiązanie uznaje to ponad 70 proc. respondentów posiadających 1-4 usługi telekomunikacyjne.

Dlaczego coraz chętniej korzystamy z pakietów?

- To oszczędność przede wszystkim pieniędzy, ale również czasu. W dzisiejszym zabieganym świecie klienci oczekują przyjaznej obsługi i maksymalnego uproszczenia formalności. Jest to możliwe dzięki korzystaniu z pakietów, dzięki którym formalności związane ze wszystkimi usługami można załatwić w jednym biurze obsługi klienta czy pod jednym numerem infolinii

- mówi Jakub Jacewicz, dyrektor Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska Energia.


Obawy w pakiecie

Mimo, że liczba osób korzystających z pakietów telekomunikacyjnych systematycznie rośnie, nadal jest ona stosunkowo niska w porównaniu do średniej UE. Z czego to wynika? Przede wszystkim z obawy o utratę dostępu do wszystkich usług w wypadku awarii.

- Nasze badania pokazują, że niektórzy klienci boją  się łączyć z pozoru tak różne usługi jak na przykład telefonia komórkowa i prąd, ponieważ są one strategiczne z punktu widzenia sprawnego funkcjonowania gospodarstw domowych. Ponadto, dominuje jeszcze silne przyzwyczajenie do klasycznego podziału dostawców, a usługi telekomunikacyjne i ubezpieczenia są dla nas na tyle różne, że powinny być dostarczane przez różnych operatorów. Obawy te są jednak nieuzasadnione, gdyż awaria jednej z usług nie powoduje wyłączenia pozostałych. Natomiast korzystanie z jednego dostawcy może znacznie ułatwić szybki kontakt z biurem obsługi klienta

- dodaje Jakub Jacewicz.


Jakie są korzyści?

10 proc. ankietowanych stwierdziło, że nie widzi żadnych korzyści z połączenia usług w ramach pakietu, a 6 proc. respondentów obawia się wyższych cen poszczególnych usług w przypadku korzystania z pakietu. Czy słusznie?

- Usługi, które nabywamy w pakiecie są tańsze niż kupowane osobno u różnych operatorów

- komentuje Jakub Jacewicz z Multimedia Polska.


Co jest w pakiecie?

Operatorzy telekomunikacyjni prześcigają się w oferowaniu pakietów, w których to już nie cena decyduje o ich atrakcyjności, ale zestaw usług dopasowany do aktualnych potrzeb odbiorców.

- Oferowane usługi wykraczają poza standard znany dotąd z rynku telekomunikacyjnego. Oprócz telefonii stacjonarnej, komórkowej i internetu, u operatorów telekomunikacyjnych można obecnie kupić prąd, ubezpieczenie czy nawet monitoring domu. Wszystko to sprawia, że operatorzy stają się dla swoich klientów kompleksowym, zaufanym dostawcą usług dla domu. Systematyczny wzrost liczby klientów korzystających z tego typu pakietów pokazuje, że jest to słuszny kierunek rozwoju

- mówi Jakub Jacewicz.


Badanie przeprowadzono przez TNS Polska metodą CAWI (ankieta online) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej gospodarstw domowych, korzystających z usług telekomunikacyjnych. Wzięły w nim udział osoby decyzyjne w zakresie zakupu usług telekomunikacyjnych i energii dla domu oraz posiadające wiedzę na temat wydatków na te usługi. Wielkość próby: N=600. Termin realizacji: wrzesień 2015 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...