dodano: 2016-02-16 10:31 | aktualizacja:
2016-02-16 12:08
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UPC Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2015 roku UPC Polska przekroczyło liczbę
1.000.000 klientów internetu szerokopasmowego. Na koniec IV kwartału było ich już 1.052.400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 32.900, a w ciągu całego roku o 55.200.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy
o 25.700 wzrosła liczba klientów telewizji cyfrowej, osiągając poziom 962.200. W ciągu całego 2015 roku oznacza to wzrost o 43.400. Liczba klientów telefonii – w stosunku do danych na koniec III kwartału – wzrosła o 14.000, a wciągu roku o 36.000, osiągając na koniec IV kwartału poziom 592.400.
Łącznie,
liczba usług wzrosła na koniec IV kwartału do poziomu 2.847.700, co oznacza wzrost o 63.700 w ciągu ostatnich trzech miesięcy i o 92.800 w ciągu całego 2015 roku (wraz z akwizycjami).
Liczba klientów wzrosła na koniec grudnia do poziomu 1.441.600.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do Internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wynosi 87 proc., a potrójną usługę wybrało już 36,5 proc. klientów.
W styczniu 2015 roku
UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży platformę Horizon, łączącą telewizję z interaktywnością Internetu, a w grudniu
liczba klientów tej usługi przekroczyła 100.000. Wraz z komercyjnym startem platformy Horizon UPC Polska wprowadziło także na rynek bibliotekę filmów i seriali –
MyPrime, oferującą ponad 2000 programów, dwukrotnie więcej niż przed rokiem.
W 2015 roku UPC zwiększyło też ofertę kanałów o nSport+ HD, Paramount Channel HD, Comedy Central HD, Nick Jr., teleTOON+ HD, Polsat Viasat History, TV4 HD, Polsat 2 HD, Polsat Cafe HD i Polsat Play HD. Jak informuje operator, łącznie na koniec 2015 roku oferta UPC liczyła
167 kanałów cyfrowych, w tym 78 w HD.
UPC wzmocniło też ofertę dla klientów biznesowych i zaproponowało superszybki Internet dla Małych Firm o
prędkości pobierania danych do 600 Mb/s (przy szybkości wysyłania 30 Mb/s).
W 2015 roku liczba gospodarstw domowych w zasięgu sieci UPC wzrosła o 187.400, osiągając poziom blisko 3.000.000. UPC Polska zwiększyło zasięg sieci, inwestując w nowych obszarach i dzięki dalszej konsolidacji rozdrobnionego polskiego sektora kablowego. W 2015 roku UPC nabyło spółki w
Bolesławcu, Kowarach, Zdzieszowicach, Siemianowicach, Chorzowie, Gdańsku i Bydgoszczy.
* RGU – Revenue Generating Unit – liczba sprzedanych usług
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.