Przejście na UHD to znacząca inwestycja, nie tylko dla widzów, ale także dla nadawców. Przeszkodą w przypadku tych drugich są koszty związane z zakupem treści 4K, ich produkcją czy z pojemnością satelitarną. Dlatego najwięcej treści UHD można znaleźć na dzień dzisiejszy poprzez Internet - w usługach VOD, IPTV i OTT.- Telewizja jest głównym motorem powszechnego wprowadzenia nowej technologii wideo - powiedział Tristan Veale, analityk rynku w Futuresource Consulting. - Przez to, że nadawcy mocno skupiają się na UHD, oczekuje się wysypu kanałów 4K w 2017 roku. Wielu widzów stanie przed koniecznością zakupu nowych telewizorów, jeśli tylko będą chcieli czerpać korzyści z lepszej jakości obrazu. To oczywiście będzie dobra wiadomość dla producentów elektroniki użytkowej, którzy będą mieli do czynienia ze zwiększoną sprzedażą sprzętu.