dodano: 2017-02-13 10:49 | aktualizacja:
2017-02-13 12:24
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: HD Plus
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oprócz klientów HD+, którzy systematycznie płacą, operator ma dodatkowe
0,85 mln klientów, którzy korzystają z oferty w bezpłatnym okresie próbnym.
Platforma HD+ dociera z satelity Astra 19,2°E w sumie do blisko 3 mln gospodarstw domowych. Operator platformy HD+ spodziewa się dalszego wzrostu liczby abonentów.
29 marca 2017 roku Niemcy zaczną korzystać z nadajników naziemnej DVB-T2 z nowym standardem kodowania HEVC. Gospodarstwa domowe w Niemczech z dostępem do DVB-T będą musiały kupić nowy sprzęt. Dla wielu z nich oferta HD+ może być atrakcyjną alternatywą, bo 23 kanały z HD+ są wyłącznie w tej platformie. Oferta programowa DVB-T2 będzie zaszyfrowana, a kanały komercyjne będą dostępne za opłatą. W DVB-T2 oferta będzie ograniczona do 40 kanałów, a w niektórych regionach będzie ich jeszcze mniej.
Co ciekawe, wzrost o 271.062 klientów w okresie od stycznia do grudnia 2016 roku jest o 45 proc. wyższy niż w poprzednim roku.
- Rok 2016 był niezwykle udany dla HD+ - powiedział w Monachium Wilfried Urner, CEO HD+.
- Ponad 2 miliony klientów i silny wzrost pokazały, że lepsza jakość obrazu zwiększa doświadczenie TV. Coraz większa liczba osób jest gotowa płacić za tę dodatkową jakość - dodał szef HD+.
W ogólnym obrazie, udział klientów HD+ pozostaje na niskim poziomie, choć według
Astra TV Monitor 2015, w Niemczech w 2015 roku było 11 mln gospodarstw domowych z odbiorem satelitarnym w jakości HD. Okazuje się więc, że 11 mln w porównaniu z 1,84 mln klientów HD+ w roku 2015 to niewiele.
Tylko 16,7 proc. wybrało płatny odbiór komercyjnych, niemieckich kanałów telewizyjnych w rozdzielczości HD. Wynika z tego, że ponad 80 proc. gospodarstw domowych z odbiorem z satelity wciąż woli oglądać bez opłat, niezakodowane wersje stacji RTL, Sat.1, ProSieben i innych kanałów w standardowej rozdzielczości (SD).
Według prognoz, w najbliższym czasie zapowiada się dobra perspektywa dla platformy HD+, bo inwestuje ona w jakość Ultra HD, promując kanał UHD1. Prognoza dla Niemiec: 4 miliony telewizorów Ultra HD do końca 2017 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.