Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Radio Tok FM codziennie nadaje ponad 19 godzin informacji, komentarzy, analiz i innych audycji. Trafiają one jako podcasty do internetu, gdzie można ich odsłuchać zarówno poprzez serwis internetowy tokfm.pl, jak i aplikację mobilną Tok FM. Podcasty są opatrzone przypisami do tytułów, tagami, nazwiskami rozmówców i innymi metadanymi, ale wszystkie szczegółowe informacje nie były do tej pory „widoczne” w internecie. Transkrypcja codziennych audycji Tok FM ma to zmienić - treści będzie można wyszukać i przeczytać.
Zespół Radia Tok FM i Grupy Radiowej Agory(GRA) przygotował projekt, który wykorzysta inteligentną technologię konwersji dźwięku na tekst w celu dokonania transkrypcji audio programów Radia Tok FM - bieżących i wybranych zarchiwizowanych w formie podcastów. Zastosowanie rozwiązania „Search the Radio” ma docelowo przekształcić internetowe zasoby Radia Tok FM w bazę unikalnej wiedzy, dostępnej dla każdego użytkownika internetu i w pełni przeszukiwalną - znalezione poprzez specjalną wyszukiwarkę oryginalne treści będzie można samodzielnie odsłuchać i poznać.
- Radio Tok FM - ze względu na swoją unikatową specyfikę stacji „mówionej” - zawsze szukało własnej drogi, także w obszarze digital. Tak powstały serwis tokfm.pl działający w modelu freemium, rzadko spotykany na rynku paywall dla treści audio i popularna płatna aplikacja Radia Tok FM. Projekt, który chcemy zrealizować dzięki dofinansowaniu z programu DNI, to kolejny krok na drodze konsekwentnego rozwoju cyfrowego marki - mówi Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. - Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, że Google docenił projekt, który wspiera cyfryzację biznesu radiowego. Tekst jest nadal jest podstawowym „językiem” internetu - sukces w transkrypcji treści pochodzących z radia na tekst pozwoliłby nadawcom radiowym rozpocząć kolejny etap rozwoju swojej obecności w sieci - dodaje.
Projekt „Search the Radio” wygrał dofinansowanie w kategorii projektów prototypowych rozpatrywanych w programie DNI. Jego rozwój jest zaplanowany na rok.
Partnerem technologicznym projektu będzie Newton Technologies, pochodząca z Czech firma działająca na 11 rynkach europejskich.
Digital News Initiative to współpraca, którą firma Google nawiązała z wydawcami z całej Europy w celu rozwijania wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki technologii i innowacjom. W ramach funduszu DNI wydawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie innowacyjnych projektów.
W środę, 13 grudnia br. Google ogłosił listę projektów, które otrzymają wsparcie w ramach kolejnej, czwartej już rundy funduszu DNI Innovation Fund. Ponad 20 mln euro trafi do twórców 102 innowacyjnych przedsięwzięć z 26 europejskich krajów
(więcej tutaj). W Polsce dofinansowanie uzyskały 4 projekty, w tym jeden zgłoszony przez Grupę Radiową Agory
(więcej tutaj i tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.