– Nasza Grupa konsekwentnie kontynuuje strategię rozwoju w obszarze ofert łączonych, o czym najlepiej świadczy blisko 1,7 mln klientów multiplay, którzy połączyli już ok. 5 mln naszych usług. Jednocześnie nasz biznes skutecznie wspierają strategiczne akwizycje − mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Przejęcie kontroli nad Netią umożliwiło naszym spółkom szybkie rozpoczęcie współpracy operacyjnej w kluczowych obszarach. Przede wszystkim szybki Internet stacjonarny Netii wzbogacił ofertę cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem klientów programu smartDOM, a produkty Netii wchodzą wkrótce do kolejnych punktów sprzedaży naszej Grupy. Z kolei oferta telewizyjna Netii została poszerzona o nowe programy Telewizji Polsat i pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, a obydwie firmy dzięki tym zmianom zyskały dodatkowe atrybuty komunikacyjne. Nie bez znaczenie pozostaje także zakup większościowego pakietu akcji w spółce Eleven Sports Network, która posiada szeroki dostęp do wielu atrakcyjnych praw sportowych i prowadzi cztery bardzo szybko rozwijające się na rynku polskim kanały telewizyjne, a także wprowadzenie ofert z Ligą Mistrzów i Ligą Europy UEFA w Cyfrowym Polsacie, sieci Plus i IPLI oraz uruchomienie transmisji z tych rozgrywek w ostatni wtorek.
|
II kwartał |
||
|
2018 |
2017 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
16 698 622 |
16 273 840 |
2,6 % |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
13 929 804 |
13 419 539 |
3,8% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 027 520 |
4 835 534 |
4,0% |
Multiroom |
1 127.285 |
1 058 982 |
6,4% |
Telefonia komórkowa |
7 098 239 |
6 810 999 |
4,2% |
Internet |
1 804 045 |
1 773 006 |
1,8% |
Liczba klientów kontraktowych w tym: |
5 724 492 |
5 819 386 |
-1,6% |
klienci ofert multiplay |
1 655 112 |
1 384 282 |
20,4 % |
|
|
|
|
ARPU na klienta1) [PLN] |
82,9 |
81,2 |
2,1% |
Churn na klienta |
8,3% |
8,6% |
-0,3 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,43 |
2,31 |
5,2% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 768 818 |
2 854 301 |
-3,0% |
Płatna telewizja |
59 722 |
57 183 |
4,4% |
Telefonia komórkowa |
2 545 749 |
2 616 592 |
-2,7% |
Internet |
163 347 |
180 526 |
-9,5% |
ARPU na RGU prepaid1) [PLN] |
20,4 |
20,5 |
-0,5% |
– W telewizji to kolejny bardzo udany dla nas okres. W drugim kwartale wyniki oglądalności kanałów Grupy Polsat były zgodne z naszą długoterminową strategią mimo transmisji przez nadawcę publicznego wydarzenia sportowego o silnym wpływie rynkowym – Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018. Podobne, stabilne wyniki oglądalności osiągnęliśmy w całym pierwszym półroczu, w którym nasze przychody z reklamy i sponsoringu, wsparte szybką realizacją synergii z nowo nabytymi kanałami, rosły nawet nieco szybciej niż dynamicznie rozwijający się w tym roku rynek – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
|
II kwartał |
I półrocze |
|
|||||
|
2018 |
2017 |
Zmiana p.p./% |
2018 |
2017 |
Zmiana p.p./% |
||
Udział w oglądalności1, |
24,16% |
24,25% |
-0,09 p.p. |
24,03% |
23,90% |
0,13 p.p. |
||
POLSAT (kanał główny) |
11,14% |
12,61% |
-1,47 p.p. |
11,54% |
12,66% |
-1,12 p.p. |
||
Kanały tematyczne |
13,01% |
11,64% |
-1,37 p.p. |
12,49% |
12,24% |
0,25 p.p. |
||
Przychody z reklamy (mln PLN) |
321 |
307 |
4,5% |
591 |
541 |
9,1% |
||
Udział w rynku reklamy3 |
26,7% |
27,6% |
-0,9 p.p. |
26,8% |
26,7% |
0,1 p.p. |
||
|
|
|
|
|
|
|
||
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4 (mln PLN) |
1 204 |
1 115 |
7,9% |
2 203 |
8,7% |
mln PLN |
II kwartał 2018 |
II kwartał 2017 |
zmiana r/r |
Przychody |
2 603 |
2 421 |
7,5% |
EBITDA |
946 |
915 |
3,5% |
Marża EBITDA |
36,4% |
37,8% |
-1,4 p.p. |
mln PLN |
II kwartał 2018 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
412 |
6% |
Koszty operacyjne2) |
262 |
12% |
EBITDA |
151 |
-3% |
Marża EBITDA |
36,6% |
-3,4 p.p. |
– To kolejny kwartał zmian, ponieważ nie tylko publikujemy wyniki zgodnie z nowym standardem raportowania MSSF 15, ale także od 22 maja konsolidujemy wyniki spółki Netia. Wyniki całej Grupy są silne, zdrowe i przewyższają średnią prognoz analityków. Na bardzo wysokim poziomie pozostają nasze wolne przepływy pieniężne, co daje nam komfort w realizowaniu założonej strategii biznesowej i planów inwestycyjnych, a jednocześnie utrzymania pod kontrolą naszego zadłużenia – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o. - W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym, zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, był to czwarty kwartał, na wyniki którego wyraźny negatywny wpływ miała regulacja Roam like at home. Czynnik ten powinien tracić na znaczeniu w przyszłości. Z kolei wynik EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej jest stabilny pomimo przejściowej presji wynikającej z emisji na otwartych kanałach nadawcy publicznego Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018.
Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym
Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...
1 630 zł Więcej...SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023
12 zł Więcej...Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream
Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...
1 230 zł Więcej...