reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rynek Europy Zachodniej akceptuje koncepcję UHD

dodano: 2018-11-11 14:52
autor: Janusz Sulisz | źródło: rapidtvnews

HDR 4K UHD Ultra HD Perspektywy dla Ultra HD w regionie Europy Zachodniej są tak jasne jak ekran telewizora OLED. Tą konkluzją zakończyła się piąta edycja konferencji 4K-HDR Summit 2018 w Maladze. Jej uczestnicy wskazali rynek zachodnioeuropejski jako szybko przyjmujący koncepcję UHD.

Ultra HD 4K UHD


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Mohammed Hamza, starszy analityk Kagan, powiedział delegatom 4K-HDR Summit 2018, że nie tylko ekosystem urządzeń szybko się rozwija, ale także debata na temat żywotności ekranów 4K przestała być istotną kwestią.
 

- Istnieje akceptacja po stronie konsumenta... Zmieniło się środowisko konkurencyjne: ścieżka rozwoju dla 4K nie jest taka sama jak wcześniej dla HD. Platformy online i rozwój transmisji strumieniowej mają znaczący wkład. Kluczowa dyskusja koncentruje się na treściach. Kwestia ta będzie się utrzymywać wraz z migracją konsumentów i platform - powiedział Mohammed Hamza.

Hamza ujawnił, że liczba nowych kanałów UHD znacznie zmalała w 2018 roku. Zauważył, że podczas gdy w 2017 roku uruchomiono 60 linearnych kanałów Ultra HD, to tylko 10 nowych kanałów zostało uruchomionych w pierwszej połowie 2018 roku. Europa wygenerowała duży wzrost w tym zakresie dzięki 5 nowym kanałom UHD. Poza Europą i regionem Azji i Pacyfiku, Hamza ujawnił również, że kanały linearne UHD w innych regionach pojawiały się w wolniejszym tempie, przy niższych wskaźnikach przyjmowania technologii UHD.

Paul Gray, dyrektor ds. badań i analiz IHS Markit, również zauważył, że Europa Zachodnia jest hotspotem 4K. Nazwał to „niezłym osiągnięciem”, biorąc pod uwagę konkurencję ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin oraz czystą praktyczność instalacji dużego telewizora UHD. Istotnie Grey dodał, że w Europie ludzie nie mają skrupułów w przenoszeniu mebli, by dostać to, czego chcą. IHS Markit obliczył, że 17 proc. zachodnioeuropejskich gospodarstw domowych ma obecnie telewizory UHD i że liczba ta wzrośnie do 40 proc. w 2022 roku.

Patrząc na czynniki tego wzrostu, Gray zauważył, że 4K w Europie szybko przeniknęło do głównego nurtu, dzięki m.in. platformie Movistar, której konsumenci zostali określeni przez analityka elitą. Ostatecznie nie chodziło o to, czy, ale jak i kiedy wprowadzić UHD.
 

- Każdy się ku temu zwraca i teraz jest to tylko kwestia czasu - dodał Paul Gray. - Wymagania dotyczące sukcesu UHD to: atrakcyjny sprzęt, niezawodna dostawa, coś wartego oglądania. Jeśli chodzi o treści, to są wspaniałe seriale i sport na żywo. Rok 2022 może być rokiem transmisji na żywo i FTA w Europie. Raczej nie telewizji naziemnej.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały 4K


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...