Najważniejsze dane operacyjne za I kwartał 2019 r. (bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat):− Mamy długoterminową wizję naszej Grupy i pomysł na jej dalszy rozwój. Naszą misją jest tworzenie i dostarczanie najatrakcyjniejszych treści telewizyjnych, produktów telekomunikacyjnych oraz innych usług dla domu. Wykorzystujemy najnowsze technologie z zachowaniem dbałości o wysoką jakość produktów i obsługi klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Konsekwentnie rozwijamy atrakcyjne usługi z myślą o potrzebach naszych klientów. Teraz otworzyliśmy się na nowe rynki – Internetu stacjonarnego i telewizji w technologii IPTV. Chcemy, by szerokie portfolio naszych usług było dostępne dla wszystkich Polaków i wszystkich rodzin. Nasza idea strategiczna na najbliższe lata brzmi: „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. W najbliższych latach stawiać będziemy na ciągłe wzmacnianie strategii smartDOM, która łączy szerokie portfolio usług z dostarczanymi przez nas emocjonującymi treściami. To wszystko jest dostępne w atrakcyjnej cenie i w wysokiej jakości. To kierunek, w którym niezmiennie chcemy podążać – dodaje.
– Pierwszy kwartał pokazał, że klienci cenią, lubią i chętnie korzystają z coraz szerszego portfolio naszych usług. Świadczy o tym niemal 300 tys. nowych klientów ofert łączonych i ponad 500 tys. więcej usług kontraktowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. To kolejny kwartał pokazujący bardzo wysokie zadowolenie i lojalność naszych klientów, czego jasnym dowodem jest rekordowo niski wskaźnik odejść wynoszący zalewie 7,2% w skali roku – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. I dodaje: – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wciąż poszerzamy portfolio usług w naszej ofercie. Oprócz dostarczania Internetu w technologii LTE – w wariancie mobilnym i domowym – rozpoczęliśmy sprzedaż Internetu w technologii światłowodowej, w oparciu o infrastrukturę Netii. Kolejna nowość, którą wprowadziliśmy przed kilkoma tygodniami, to telewizja kablowa w technologii IPTV wraz z dekoderem EVOBOX IP produkowanym w naszej fabryce w Mielcu. Wraz z nią klienci otrzymali równie bogatą ofertę programową co na naszej platformie satelitarnej – tylko bez konieczności montażu anteny satelitarnej – i możliwość decydowania o sposobie dostarczania sygnału telewizyjnego do ich domu. Ponadto z myślą o obywatelach Ukrainy wdrożyliśmy atrakcyjne oferty prepaid, które komunikujemy w tym przypadku w kampanii reklamowej uruchomionej za naszą wschodnią granicą.
|
I kwartał |
||
|
2019 |
2018 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
16 973 770 |
16 579 337 |
2,4% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym: |
14 330 995 |
13 796 153 |
3,9% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 077 221 |
4 984 391 |
1,9% |
Multiroom |
1 167 983 |
1 114 833 |
4,8% |
Telefonia komórkowa |
7 452 479 |
6 997 850 |
6,5% |
Internet |
1 801 295 |
1 813 912 |
-0,7% |
Liczba klientów kontraktowych, w tym: |
5 672 790 |
5 743 832 |
-1,2% |
klienci ofert multiplay |
1 845 922 |
1 562 900 |
18 % |
ARPU na klienta [PLN] |
82,9 |
81,9 |
1,2% |
Churn na klienta |
7,2% |
8,5% |
-1,3 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,53 |
2,40 |
5,4% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 642 775 |
2 783 184 |
-5,0% |
Płatna telewizja |
144 586 |
75 159 |
92,4% |
Telefonia komórkowa |
2 387 672 |
2 539 402 |
-6,0% |
Internet |
110 517 |
168 623 |
-34,5% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
20,1 |
20,1 |
0% |
– W pierwszym kwartale br. osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności, które są zgodne z naszą długoterminową strategią. Nasze przychody z reklamy telewizyjnej wzrosły, pomimo spadku całego rynku reklamy TV o ok. 3%. Mimo słabszego otwarcia roku – związanego z efektem wysokiej bazy z 2018 roku – podtrzymujemy naszą prognozę zakładającą niski jednocyfrowy wzrost rynku w 2019 roku − mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
|
I kwartał |
||
|
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
Udział w oglądalności1, |
23,36% |
23,92% |
-0,56 p.p. |
POLSAT (kanał główny) |
11,20% |
12,87% |
-1,67 p.p. |
Kanały tematyczne |
12,17% |
12,05% |
0,12 p.p. |
Przychody z reklamy (mln PLN) |
271 |
269 |
0,5% |
Udział w rynku reklamy3 |
28% |
27% |
1,0 p.p. |
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4 (mln PLN) |
965 |
996 |
-3,1% |
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
I kwartał 2019 |
I kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody |
2 792 |
2 782 |
19% |
EBITDA |
1 038 |
922 |
4% |
Marża EBITDA |
37,2% |
33,1% |
-4,8 p.p. |
– Pierwszy kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi konsensus rynkowy wynikami finansowymi Grupy. Przychody wyniosły 2,8 mld zł, EBITDA według nowego standardu MSSF 16 przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto w wysokości 300 mln zł jest wyższy aż o 25% od średniej prognoz analityków. Wzrost głównych pozycji rachunku wyników w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym spowodowany jest głównie konsolidacją wyników Grupy Netia od 22 maja zeszłego roku. Z kolei wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej były pod wpływem włączenia do portfolio oferty hurtowej nowych kanałów TV, w tym w szczególności pakietów Eleven Sports i Polsat Sport Premium – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
I kwartał 2019 |
I kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
2 398 |
2 389 |
17% |
EBITDA |
893 |
781 |
3% |
Marża EBITDA |
37,2% |
32,7% |
-4,1 p.p. |
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
I kwartał 2019 |
I kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
455 |
455 |
30% |
EBITDA |
146 |
141 |
4% |
Marża EBITDA |
32% |
31% |
-7,6 p.p. |
– Wolne przepływy pieniężne były pod wpływem rozliczenia inwestycji z końca 2018 roku i są zgodne z naszymi prognozami i zapowiedziami – na wysokim poziomie ok. 1,4 mld zł za okres 12 miesięcy. W pierwszym kwartale spłaciliśmy blisko 600 mln zł kredytu, dbając o regularne zmniejszanie poziomu zadłużenia. Z sukcesem – tym większym, że wydawało się, że atmosfera na rynku nie sprzyja tego typu działaniom – zakończyliśmy proces refinansowania naszych obligacji serii A, który zapewnił nam korzystniejsze warunki ich obsługi i dłuższy okres ich zapadalności. W ciągu 7 lat oszczędności odsetkowe powinny przekroczyć 50 mln zł. Przypomnę też, że bardzo konsekwentne wdrażanie strategii pozwoliło zaproponować naszym akcjonariuszom atrakcyjną, przewidywalną politykę dywidendową, której realizacja – według naszych szacunków – umożliwi dalsze zmniejszanie poziomu zadłużenia i prowadzenie zaplanowanych inwestycji i działań rozwojowych Grupy – dodaje Katarzyna Ostap-Tomann.
– 2019 rok otworzyliśmy bardzo dynamicznie – weszliśmy na nowe rynki, zaprezentowaliśmy nowe usługi i oferty, wprowadziliśmy nową politykę dywidendy oraz wyemitowaliśmy nowe obligacje, których warunki świadczą o tym, że rynek kapitałowy darzy naszą firmę dużym zaufaniem. To wszystko motywuje nas do jeszcze cięższej pracy i konsekwentnej realizacji strategii, która pozwoliła nam zbudować największą polską firmę w branży mediów i telekomunikacji. Niezmiernie cieszy mnie możliwość uczestniczenia w tak ciekawych i ważnych wydarzeniach, pracy z tak profesjonalnym i zaangażowanym zespołem oraz zarządzania tak udanym projektem biznesowym
– podsumowuje Mirosław Błaszczyk.
Mini PC Homatics Dongle Q + TelevioTV 3m-ce
Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...
269 zł Więcej...Odbiornik PULSe 4K Mini
PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...
509 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC
Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...
109 zł Więcej...