reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

CBS i Viacom planują połączenie

dodano: 2019-08-14 12:57 | aktualizacja: 2019-08-14 14:59
autor: Anita Kaźmierska | źródło: CBS/Viacom/satkurier.pl

ViacomCBS Inc. CBS Viacom CBS Corp. i Viacom zawarły ostateczne porozumienie w sprawie połączenia swoich biznesów. Roczne przychody nowo utworzonej firmy przekraczałyby kwotę 28 mld dol., a we wspólnym portfolio marek znalazłyby się m.in.: CBS, The CW, CBS Sports, CBS News, Showtime, Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Paramount Channel i VH1.

ViacomCBS Inc. CBS Viacom


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przypomnijmy, że w 2006 roku doszło do podziału Viacom Inc. na CBS Corp. i Viacom. Teraz obie firmy chcą znowu się połączyć, tworząc ViacomCBS Inc. Zamknięcie transakcji jest planowane na koniec 2019 roku, po uzyskaniu odpowiednich zgód regulacyjnych.

Przyszłe ViacomCBS Inc. ma ambicje stać się wiodącą globalną, wieloplatformową firmą oferującą treści premium, z zasobami, możliwościami i skalą, aby stać się jednym z najważniejszych producentów i dostawców treści na świecie.

Połączona firma miałaby być globalnym graczem, zajmującym pozycję lidera na rynkach w USA, Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. Obejmuje to biznes telewizyjny w USA, z najwyższym udziałem w oglądalności w najważniejszych grupach wiekowych oraz siłą we wszystkich gatunkach, w tym informacjach, sporcie, rozrywce, popkulturze, komedii, muzyce i produkcjach dla dzieci. Przez to ma stać się partnerem pierwszego wyboru dla dystrybutorów i reklamodawców.

Ponadto połączona firma będzie posiadała portfolio szybko rozwijających się platform, w tym zarówno ofert subskrypcyjnych, jak i finansowanych z reklam. W jej skład wejdzie także duże hollywoodzkie studio filmowe Paramount Pictures, które od ponad wieku jest producentem i globalnym dystrybutorem filmowej rozrywki.

Połączona firma będzie posiadała portfolio silnych marek, w tym CBS, Showtime, Nickelodeon, MTV, BET, Comedy Central i Paramount Network, a także jedną z największych bibliotek treści wideo, obejmującą ponad 140 tys. odcinków telewizyjnych i ponad 3,6 tys. tytułów filmowych, w tym „Star Trek” i „Mission: Impossible”. Połączona firma będzie miała również ponad 750 seriali obecnie zamówionych lub produkowanych.

W Europie pod marką CBS oferowane są następujące kanały: CBS Action, CBS Drama, CBS Europa, CBS Justice, CBS Reality. Dodatkowo, także we współpracy z AMC Networks, nadawany jest Horror Channel.

Natomiast Viacom International Media Networks (VIMN) ma w swoim portfolio takie marki, jak Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Nicktoons, Paramount Channel, BET, 5 i VH1.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Obrotnica DiSEqC SG2100A

Obrotnica sterowana sygnałem DiSEqC1.2 wprost z tunera cyfrowego tylko przez...

350 zł Więcej...

DJI Osmo Pocket

1 590 zł Więcej...

Odbiornik GiGaBlue UHD Quad 4K

Odbiornik UHD 4K z HEVC/H.265 z 2x CI/CI+ i 2x...

1 199 zł Więcej...
reklama