dodano: 2019-08-14 12:57 | aktualizacja:
2019-08-14 14:59
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: CBS/Viacom/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przypomnijmy, że w 2006 roku doszło do podziału
Viacom Inc. na
CBS Corp. i
Viacom. Teraz obie firmy chcą znowu się połączyć, tworząc
ViacomCBS Inc. Zamknięcie transakcji jest planowane na koniec 2019 roku, po uzyskaniu odpowiednich zgód regulacyjnych.
Przyszłe ViacomCBS Inc. ma ambicje stać się wiodącą globalną, wieloplatformową firmą oferującą treści premium, z zasobami, możliwościami i skalą, aby stać się jednym z najważniejszych producentów i dostawców treści na świecie.
Połączona firma miałaby być globalnym graczem, zajmującym pozycję lidera na rynkach w USA, Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. Obejmuje to biznes telewizyjny w USA, z najwyższym udziałem w oglądalności w najważniejszych grupach wiekowych oraz siłą we wszystkich gatunkach, w tym informacjach, sporcie, rozrywce, popkulturze, komedii, muzyce i produkcjach dla dzieci. Przez to ma stać się partnerem pierwszego wyboru dla dystrybutorów i reklamodawców.
Ponadto połączona firma będzie posiadała portfolio szybko rozwijających się platform, w tym zarówno ofert subskrypcyjnych, jak i finansowanych z reklam. W jej skład wejdzie także duże hollywoodzkie studio filmowe
Paramount Pictures, które od ponad wieku jest producentem i globalnym dystrybutorem filmowej rozrywki.
Połączona firma będzie posiadała portfolio silnych marek, w tym CBS, Showtime, Nickelodeon, MTV, BET, Comedy Central i Paramount Network, a także jedną z największych bibliotek treści wideo, obejmującą ponad 140 tys. odcinków telewizyjnych i ponad 3,6 tys. tytułów filmowych, w tym „Star Trek” i „Mission: Impossible”. Połączona firma będzie miała również ponad 750 seriali obecnie zamówionych lub produkowanych.
W Europie pod marką CBS oferowane są następujące kanały:
CBS Action, CBS Drama, CBS Europa, CBS Justice, CBS Reality. Dodatkowo, także we współpracy z AMC Networks, nadawany jest
Horror Channel.
Natomiast Viacom International Media Networks (VIMN) ma w swoim portfolio takie marki, jak
Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Nicktoons, Paramount Channel, BET, 5 i VH1.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.