reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

M7 Group zamknie niemiecką platformę Diveo

dodano: 2019-10-30 10:26
autor: Jerzy Kruczek | źródło: broadbandtvnews/infosat/digitalfernsehen

Diveo Firma M7 Group zamknie platformę satelitarną Diveo na satelicie Astra 19,2°E dla gospodarstw domowych w Niemczech. Pomimo innowacyjnego, doskonałego produktu dla użytkowników końcowych w bardzo konkurencyjnej cenie, niemiecka platforma Diveo nie sprostała oczekiwaniom i wzrostowi w zakresie telewizji kablowej i IPTV.

 


Diveo platforma 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

M7 Group żałuje zamknięcia platformy satelitarnej Diveo.

Ugruntowana działalność B2B pozostaje nienaruszona, podkreśla firma: 
 

- Grupa M7 kontynuuje udaną działalność B2B w Niemczech na rynku kablowym i IPTV i jest głęboko przekonana o wysokim potencjale płatnej telewizji. W tym roku pozycja rynkowa jako wiodącego dostawcy treści telewizyjnych i powiązanych usług dla operatorów platform kablowych i platform IPTV w Niemczech i krajach sąsiednich, Austrii i Szwajcarii, uległa dalszemu wzmocnieniu i rozszerzeniu.

Przypomnijmy, że platformę Diveo uruchomiono w lutym 2018 r. jako platformę hybrydową, łączącą kanały HD za pośrednictwem satelity z dodatkowymi kanałami, funkcjami i usługami docierającymi do ekranów widzów za pośrednictwem Internetu. Co ciekawe, Grupa M7 nigdy nie opublikowała liczby abonentów.

Decyzja o zaprzestaniu działalności Diveo może być związana z przejęciem Grupy M7 przez francuskiego nadawcę telewizyjnego CANAL+ Group. Prawdopodobnie jednostka zależna koncernu Vivendi chce pozbyć się nierentownych obszarów biznesowych, a takim wydaje się Diveo, która trafiła w Niemczech na opór z mocnymi konkurentami - platformami Sky DE i HD+.

Do tego uruchomiono jeszcze satelitarną wersję naziemnej platformy w DVB-T2 - Freenet TV, która została wprowadzona na rynek w marcu 2018 roku.

- Zamknięcie Diveo „nie jest naprawdę zaskakujące” dla HD+
    - powiedział Timo Schneckenburger, dyrektor marketingu i sprzedaży HD+.

- W końcu HD+ istnieje na rynku od 10 lat. Jako pionier, lider rynku jesteśmy zatem bardzo blisko producentów, sprzedawców detalicznych i ponad 2 mln gospodarstw domowych HD+, dzięki czemu mogliśmy wyczuć trendy wcześniej niż inni.

- Kiedy Diveo ruszyło, cieszyliśmy się z nowych impulsów dla rynku HD - powiedział Schneckenburger.

- Szybko jednak zdaliśmy sobie sprawę, że ani produkt, ani marketing nie cieszyły się szczególnie dużym zainteresowaniem. I, jak to ma miejsce w branży telewizyjnej: ostatecznie decyduje widz. 


Źródło: infosat.de 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Quad Inverto Premium

Konwerter marki Inverto (Luksemburg) Universal Premium, został stworzony, aby sprostać...

99 zł Więcej...

Moduł UniCam Pro Evo 4.0

Uniwersalny moduł dostępu UniCam Evo Deltacrypt CI/CI+ v. 4.0. W...

490 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,0 m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...
reklama