reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

M7 Group zamknie niemiecką platformę Diveo

dodano: 2019-10-30 10:26
autor: Jerzy Kruczek | źródło: broadbandtvnews/infosat/digitalfernsehen

Diveo Firma M7 Group zamknie platformę satelitarną Diveo na satelicie Astra 19,2°E dla gospodarstw domowych w Niemczech. Pomimo innowacyjnego, doskonałego produktu dla użytkowników końcowych w bardzo konkurencyjnej cenie, niemiecka platforma Diveo nie sprostała oczekiwaniom i wzrostowi w zakresie telewizji kablowej i IPTV.

 


Diveo platforma 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

M7 Group żałuje zamknięcia platformy satelitarnej Diveo.

Ugruntowana działalność B2B pozostaje nienaruszona, podkreśla firma: 
 

- Grupa M7 kontynuuje udaną działalność B2B w Niemczech na rynku kablowym i IPTV i jest głęboko przekonana o wysokim potencjale płatnej telewizji. W tym roku pozycja rynkowa jako wiodącego dostawcy treści telewizyjnych i powiązanych usług dla operatorów platform kablowych i platform IPTV w Niemczech i krajach sąsiednich, Austrii i Szwajcarii, uległa dalszemu wzmocnieniu i rozszerzeniu.

Przypomnijmy, że platformę Diveo uruchomiono w lutym 2018 r. jako platformę hybrydową, łączącą kanały HD za pośrednictwem satelity z dodatkowymi kanałami, funkcjami i usługami docierającymi do ekranów widzów za pośrednictwem Internetu. Co ciekawe, Grupa M7 nigdy nie opublikowała liczby abonentów.

Decyzja o zaprzestaniu działalności Diveo może być związana z przejęciem Grupy M7 przez francuskiego nadawcę telewizyjnego CANAL+ Group. Prawdopodobnie jednostka zależna koncernu Vivendi chce pozbyć się nierentownych obszarów biznesowych, a takim wydaje się Diveo, która trafiła w Niemczech na opór z mocnymi konkurentami - platformami Sky DE i HD+.

Do tego uruchomiono jeszcze satelitarną wersję naziemnej platformy w DVB-T2 - Freenet TV, która została wprowadzona na rynek w marcu 2018 roku.

- Zamknięcie Diveo „nie jest naprawdę zaskakujące” dla HD+
    - powiedział Timo Schneckenburger, dyrektor marketingu i sprzedaży HD+.

- W końcu HD+ istnieje na rynku od 10 lat. Jako pionier, lider rynku jesteśmy zatem bardzo blisko producentów, sprzedawców detalicznych i ponad 2 mln gospodarstw domowych HD+, dzięki czemu mogliśmy wyczuć trendy wcześniej niż inni.

- Kiedy Diveo ruszyło, cieszyliśmy się z nowych impulsów dla rynku HD - powiedział Schneckenburger.

- Szybko jednak zdaliśmy sobie sprawę, że ani produkt, ani marketing nie cieszyły się szczególnie dużym zainteresowaniem. I, jak to ma miejsce w branży telewizyjnej: ostatecznie decyduje widz. 


Źródło: infosat.de 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,0 m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...

Konwerter Twin Maximum XO-R2

Nowy, podwójny konwerter XO-R2 marki Maximum o NF 0,1 i...

59 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...
reklama