reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Polskie Radio i Emitel podpisały 4-letnią umowę na emisję sygnału

dodano: 2021-05-25 10:09
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Emitel/Polskie Radio

EmiTel Polskie Radio oraz Emitel zawarły nową 4-letnią umowę na usługę emisji programów Polskiego Radia. Sygnał w zakresie UKF-FM będzie emitowany z wykorzystaniem 139 obiektów nadawczych należących do Emitel.

Polskie Radio


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Emitel podpisał z Polskim Radiem kolejny kontrakt na świadczenie usług emisji programów Polskiego Radia w zakresie UKF-FM. Nowa umowa będzie obowiązywać od 1 lipca 2021 r. do 28 maja 2025 r. i dotyczy 139 obiektów nadawczych Emitel. W ramach nowego kontraktu Emitel zrealizuje 61 z 83 zadań przewidzianych w zamówieniu publicznym, przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na usługi emisji programów Polskiego Radia w zakresie UKF-FM.
 

– Jesteśmy niezmiernie dumni, że Polskie Radio zaufało nam ponownie i będziemy przez kolejne 4 lata emitować sygnał dla nadawcy publicznego. Nasze relacje z Polskim Radiem opierają się na zaufaniu, budowanym przez dekady. To, co naszym zdaniem wyróżnia Emitel, to wysoka jakość i dostępność usług, które przekładają się na satysfakcję słuchaczy, którzy mogą cieszyć się odbiorem sygnału stacji Polskiego Radia w całej Polsce – powiedział Maciej Staszak, wiceprezes zarządu Emitel S.A.

Współpraca z Polskim Radiem zawsze była szczególnie ważna dla Emitel i nie ograniczała się do emisji analogowych. 1 października 2013 r. Polskie Radio we współpracy z Emitel uruchomiło pierwsze emisje cyfrowego radia w standardzie DAB+ w Warszawie i Katowicach. W ubiegłym roku Emitel uruchomił nowe nadajniki dla Polskiego Radia, zwiększając zasięg DAB+. Dzięki temu Polskie Radio w wersji cyfrowej dostępne jest już dla około 30 mln słuchaczy. Aby słuchać cyfrowych emisji Polskiego Radia, konieczne jest posiadanie odbiornika radiowego DAB+.

Według danych opublikowanych przez portal ILoveRadio.pl*, w 2020 r. słuchalność radia utrzymała wysoki, stabilny poziom, sięgając 90 proc. zasięgu tygodniowego. Polacy słuchają radia codziennie – w grupie komercyjnej, czyli wśród osób w wieku 16-49 lat, radio osiąga zasięg na poziomie 70 proc., co plasuje to medium nawet przed telewizją. Na bardzo wysokim poziomie utrzymuje się dzienny średni czas słuchania (blisko 4,5 godziny). Prawie co trzeci słuchacz spędza z radiem 6 godzin dziennie lub więcej. Polacy najchętniej korzystają z radia w samochodzie, a antena FM/UKF jest niezmiennie najpopularniejszym źródłem odbioru sygnału.

*Raport – słuchalność radia w 2020 roku


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Radio


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami TVP 4K, Museum...

189 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 2,5m

Najnowszy kabel HDMI o długości 2,5m w wersji v2.1 dla...

79 zł Więcej...

Antena Corab COR-900 grafit

Najnowszy model polskiej anteny stalowej 90cm z zawieszeniem sztywnym w...

109 zł Więcej...