reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Vectra: Nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK

dodano: 2021-11-17 11:08
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Vectra/satkurier.pl

UOKiK Vectra przesłała do redakcji satkurier.pl oficjalne stanowisko firmy w sprawie zarzutów prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasza Chróstnego. Jak poinformował dwa dni wcześniej UOKiK, Vectra wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie, a następnie - w oparciu o wprowadzoną do wykonywanych umów klauzulę - podwyższała opłaty za internet i telewizję. Jakie jest stanowisko Vectry w tej sprawie?

Vectra


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Vectra informuje, że nie może zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK, a działania spółki są jej zdaniem zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów. Poniżej publikujemy pełną treść oficjalnego stanowiska Vectry, a ze szczegółami działań prezesa UOKiK podjętych wobec spółki można zapoznać się pod tym linkiem.
 

Oficjalne stanowisko firmy Vectra S.A. w sprawie zarzutów prezesa UOKiK:

Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian.

Musimy wyraźnie podkreślić, że wszyscy klienci, których dotyczą zmiany, otrzymują od nas korespondencję, w której w otwarty sposób wyjaśniamy przyczyny podwyżek. Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki.

Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie.

W najbliższych dniach złożymy do UOKiK bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą nasze stanowisko. Jednocześnie cały czas pozostajemy do dyspozycji urzędu, licząc na szybkie rozwiązanie sprawy i rozwianie wszelkich wątpliwości.

Dodajmy, że jeżeli UOKiK uzna działania Vectry za naruszające zbiorowe interesy konsumentów, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu, nakaz zaniechania praktyki i usunięcie jej skutków.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie kablówki


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Usługa CANAL+ BOX 4K Ultra HD

Najnowszy dekoder CANAL+ BOX 4K (model HY4001) w nowej cenie...

199 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 259 zł Więcej...

SAT Kurier abonament za 2021 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2021 r. z wysyłką...

89 zł Więcej...