Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Głównym celem operatora, firmy założonej w 1994 i obejmującej swym zasięgiem 37 krajów w Europie, Bliskim Wschodzie i północnej Afryce jest zwiększenie wskaźników nadawania w trzech głównych dziedzinach telewizji satelitarnej i kablowej: telewizja analogowa, cyfrowa FTA i cyfrowa pay-per-view.
W badaniach wzięto pod uwagę liczbę anten satelitarncyh ustawionych na satelity HOT BIRD™ i EUROBIRD™ 1, które nadają 60 proc. z 1500 kanałów telewizyjnych i interaktywnych serwisów dostępnych z Eutelsata. Badania wykazały zwiększenie ilości abonentów sieci kablowych.
Przeprowadzonymi między lipcem i sierpniem 2004 badaniami, objęto 31 państw reprezentujących 94 proc. populacji z 37 krajów. Badania przerowadzono kontaktując się telefonicznie z ponad 35 tys. użytkowników. Wszystkim zadano te same pytania. Badania przeprowadzono za pośrednictwem firm: TNS, GFK, AC Nielsen, Ipsos i Gallup.
Wyniki badań tzw. Eutelsat Observatory.
Wyniki badań porównawczych (wrzesień 2002 do wrzesień 2004):
- 119.4 milionów gosp.domowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i północnej Afryce odbiera kanały bezpośrednio z dwóch pozycji satelitarnych Eutelsata - HOT BIRD™ - 13E i EUROBIRD™1 - 28,5E, dając zasięg w 8 gospodarstwach na 10.
- 48 proc. gospodarstw domowych odbiera programy z Eutelsata, to prawie jeden z dwóch domów w 37 krajach. Kanały są odbierane bezpośrednio z satelity - antena indywidualna, zbiorcza, lub za pośrednictwem sieci kablowych.
- We wrześniu 2002 sygnał docierał tylko do 43 proc. domost. W 2004 roku sygnał docierał do 150 milionów domostw, w 2002 tylko do 132 milionów, co stanowi wzrost o 14 proc..
- Liczba odbiorców kanałów za pośrednictwem indywidualnych anten satelitarnych rośnie trzy razy szybciej niż odbiorców kablowych w okresie od września 2002 do września 2004.
- 42.3 miliona gospodarstw domowych do których dociera sygnał kablowy i satelitarny odbierają kanały cyfrowe zarówno w Europie zachodniej, jak i wschodniej. Porównując do 28.9 miliona w 2002, to wzrost o 46 proc.
- 29.9 miliona gospodarstw domowych to abonent cyfrowej płatnej telewizji w Europie zachodniej i wschodniej. Porównując do 23.5 miliona we wrześniu 2002, to wzrost o 27 proc.
- Polska w Europie to kluczowy klient dla Eutelsata, bo 57,6 proc. gospodarstw posiadających płatną telewizję cyfrową pochodzi z naszego kraju. Następna jest Rosja z zaledwie 13,6 proc.
- Eutelsat wycenił liczbę cyfrowych odbiorników FTA/CI w Polsce na 1.107 mln egzemplarzy (penetracja 31 proc.), a było to w zeszłym roku we wrześniu. Podczas, gdy ostatnie miesiące 2004 i początek tego roku były wyjątkowo bardzo dobre. Według naszym wyliczeń w Polsce sprzedawano ponad 60 tys. odbiorników FTA/CI miesięcznie. Tylko jedna firma sprzedała ponad 20 tys. w styczniu a także w lutym, przy czym jedna czwarta trafiła poza Polskę, głównie na Ukrainę, na Słowację i do Białorusi. Teraz sprzedaż wyraźnie spadła, ale jest to normalne co roku na przełomie kwiecień/maj.
oryginalny komunikat Eutelsata
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.