dodano: 2024-03-24 08:49 | aktualizacja:
2024-03-24 15:44
autor: RO |
źródło: DF/dpa
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według grupy z Mediolanu, miałyby powstać dwie spółki notowane na giełdzie. MfE planuje złożyć stosowną propozycję podziału na walnym zgromadzeniu ProSiebenSat.1, które odbędzie się 30 kwietnia. W tym kontekście firma rodziny Berlusconich opowiada się także za włączeniem do Rady Nadzorczej eksperta ds. przejęć i fuzji.
Być może wszystko, co jest kluczowe dla przyszłości
ProSiebenSat.1, zostanie przyjęte pod koniec kwietnia 2024 roku.
ProSiebenSat.1 dzieli się na 3 segmenty.
Działalność rozrywkowa, której sercem jest
Joyn, odpowiadała za dwie trzecie przychodów grupy w 2023 roku, głównie z reklam w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Około 80% zysku operacyjnego (EBITDA) pochodzi z działalności podstawowej.
Dużym hamulcem dla
MfE jest jednak segment randkowy (
ParshipMeet Group) i biznes e-commerce z takimi firmami, jak
Flaconi,
Verivox i
Jochen Schweizer Mydays. Według życzenia
MfE, wszystkie powinny się pożegnać z niemieckim koncernem medialnym. -
Zarząd ProSiebenSat.1 wielokrotnie wyrażał zamiar rozdzielenia segmentów, ale jak dotąd nie poczynił znaczących postępów w tym zakresie - podał główny akcjonariusz.
MfE posiada około 26% akcji w niemieckim koncernie medialnym
ProSiebenSat.1.
Przewodniczący rady nadzorczej
ProSiebenSat.1, Andreas Wiele, wezwał do szybkiej restrukturyzacji spółki z naciskiem na telewizję i streaming. -
Konglomerat działający na wielu obszarach nigdy się nie sprawdził, zwłaszcza w branży medialnej - stwierdził Andreas Wiele w rozmowie z gazetą
Süddeutsche Zeitung.
ProSiebenSat.1 jest najlepiej kojarzony z takimi kanałami komercyjnymi w Niemczech, jak
ProSieben,
Sat.1,
Kabel Eins,
sixx,
Sat.1 Gold,
ProSieben MAXX i
Kabel Eins Doku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.