dodano: 2001-11-08 13:15 | aktualizacja:
2001-11-08 13:15
autor: Anna Sulisz |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
30 września 2001 roku ITV Digital miał 1.217 mln abonentów, z czego 29 tysięcy klientów podpisało kontrakt z platformą, ale nie aktywowało karty, a około 10 tysięcy kart, to tzw. pakiety niepłatne, do celów demonstracyjnych i u dealerów. W tej liczbie jest również 4,500 pubów, a każdy taki abonament jest liczony pojedynczo.
Jeśli zsumujmy wszystkich abonentów można łatwo obliczyć, iż w ostatnim kwartale przyrost abonentów wyniósł 7.22%, co stanowi wzrost o 3% w stosunku do poprzedniego kwartału. To dopiero drugi kwartał od startu ITV Digital w jesieni 1998 roku, kiedy to kwartalny przyrost abonentów ITV digital był na plusie. Pierwszy taki kwartał, to ostatnie trzy miesiące 2000 roku, kiedy to ilość nowych abonentów wzrosła z 14.3% do prawie 20%.
Zbiegło się to z szeroką reklamą i nowym znakiem firmowym oraz nadawaniem nowego programu ITV Sport. Najbardziej krytyczny moment dla ITV Digital, to ostatni kwartał 2000, w szczególności sprzedaż w sektorze IDTV, który jak do tej pory wiele razy zawiódł oczekiwania. Jeżeli pakiet nie znajdzie się na „fali” zwyżkowej, to nie będzie szans na konkurowanie ze Sky Digital. Na szczęście zainteresowanie pomocą ITV Digital wyraziło BBC, które chce mieć udział w tworzeniu niezależnej od Sky niekodowanej naziemnej telewizji cyfrowej
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.