Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wzrost liczby domostw, do których docierał cyfrowy sygnał satelitarny z Astry był bardzo znaczący. Blisko 6,3 mln gosp. domowych odbierało programy cyfrowe z satelity Astra w zeszłym roku. W tej liczbie 1,8 mln to nowi klienci, którzy dołączyli w zeszłym roku, co stanowi wzrost o 41 proc.
Astra jest nadal wiodącym operatorem satelitarnym w Niemczech.
TNS Infratest poinformował o 37,3 mln gosp. domowych w Niemczech pod koniec 2005, w których odbierane są analogowe i cyfrowe programy telewizyjne. Całkowita liczba satelitarnych gosp. domowych wzrosła o 5,9 proc. do 16,4 mln, sygnał satelitarny dociera do 44 proc. wszystkich gospodarstw.
Do pozostałych 18,9 mln niemieckich rodzin dociera sygnał z kabla. 2,1 mln mieszkań jest podłączonych do anten naziemnych. Licząc wszystkie sposoby odbioru, całkowita liczba odbiorców telewizji analgowej w Niemczech to 27 mln, z czego 10 mln odbiera programy analogowe z satelity - tu zanotowano znaczący spadek o 920 tys. odbiorców. Widać u Niemców rosnące zainteresowanie kanałami cyfrowymi.
Natomiast, liczba gosp. domowych gdzie odbierane są cyfrowe programy wzrosła do 10,4 mln. Ten wzrost jest głównie przy odbiorze satelitarnym:
- 6,3 mln (61 proc.) odbiera kanały cyfrowe z satelity,
- 2,2 mln korzysta z kabla (wzrost o 9 proc.)
- 1,9 mln odbiera cyfrową telewizję naziemną DVB-T.
Łącznie w Niemczech aż 35 mln gospodarstw domowych odbiera programy z Astry bezpośrednio z satelity lub za pośrednictwem kabla.
Liczba gosp. domowych w Europie i Północnej Afryce odbierających programy telewizyjne z satelity albo przez Internet wzrosła do 60,7 mln, przy 71,7 mln gosp. domowych odbierających sygnał z kabla i 102,8 mln odbiorców naziemnej telewizji.
Pod koniec 2005 roku ponad 39 mln (65 proc.) gosp. domowych, odbierało programy cyfrowe z satelity Sygnał z Astry jest odbierany w sumie przez 107 mln gosp. domowych w 35 krajach w Europie i Afryce Północnej, z który 45 mln odbiera sygnał bezpośrednio z satelity, a 62 mln przez kabel.
- W efekcie z wyraźnego wzrostu penetracji w zeszłym roku, SES Astra ma raz jeszcze okazję wykazać się przed konsumentami wynikami i pionierską pozycją na rynku cyfrowych mediów radiowo-telewizyjnych - powiedział Ferdinand Kayser, prezydent i CEO SES Astra.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.