dodano: 2007-07-30 12:58 | aktualizacja:
2007-08-01 22:05
autor: Anita Dąbek |
źródło: broadbandtvnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
KPN osiągnął go głównie dzięki swojemu serwisowi DVB-T Digitenne, przez skuteczniejszy marketing i wzrost zasięgu swojej sieci w Holandii. Udział KPN w rynku telewizji cyfrowej na koniec drugiego kwartału wyniósł 14 proc. (5 proc. całego rynku telewizyjnego).
Telewizja jest strategicznym filarem w ofercie KPN, z tanim DVB-T, konkurującym z emisją drogą kablową, podczas gdy usługa IPTV, zwana "Interaktywna TV" (kiedyś "Moja") jest produktem premium z dodatkowymi serwisami takimi jak VOD i większą ilością opcjonalnych kanałów.
Począwszy od 1. sierpnia, KPN wprowadził w życie nową strategię telewizyjną (ustalanie ceny) opartą na triple play. Propozycja DVB-T zacznie się od 6,95 euro za pakiet podstawowy, średnio 50 proc. rabatu w porównaniu do emisji drogą kablową, a propozycja IPTV wystartuje od 9,95 euro za pakiet podstawowy, dostępny tylko w kombinacji DSL/VoIP.
Po aprobacie NMa, KPN i Télédiffusion de Francja (TDF) zfinalizuje sprzedaż na 24 wież nadawczych 16 maja, z rezultatem 75 mln euro dochodu handlowego i 51 mln euro z nieruchomości.
W Holandii, korporacje budowlane coraz chętniej inwestują w tak zwane projekty Fiber-to-the-Home (FttH), żeby zwiększyć wartość ich nieruchomości. Rozliczają się one z około 25 proc. holenderskich stałych angażów. W relacjach z korporacjami budowlanymi, KPN inwestuje w światłowody dla firm, a partnerzy inwestują w światłowody dla domów. Do tej pory KPN zainstalowało FttH w nowo budowanych domach od 2006 roku i zaczęło wspólny projekt w Enschede.
Na rynku świadczenia usług dostępu do internetu, udziały rynku detalicznego KPN wzrosły z 4 proc. do 45 proc., po nabyciu Tiscali. Wyłączając Tiscali, udział rynku KPN był stosunkowo stabilny na poziomie 41 proc., częściowo jako wynik niższego VoIP w drugim kwartale 2007 roku. Przez skuteczne korzystanie z wielobiznesowej strategii i wzmacniania sprzedaży dla ofert ASDL, KPN widzi dla siebie lepsze perspektywy.
Nabycie Tiscali w Holandii zostało zakończone 19 czerwca, przyłączając 249 tys. klientów, z których 200 tys. jest detalicznymi abonentami. Przewidziany wkład Tiscali na 2007 rok wynosi ok. 35 mln euro w dochodach i 7 mln euro w EBITDA wliczając koszty integracji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.