reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

UPC Direct traci abonentów

dodano: 2007-08-12 22:17 | aktualizacja: 2007-08-13 13:55
autor: Janusz Sulisz | źródło: parabola.cz/digizone

upc_direct_new_gif.gif Najstarszej, działającej w Czechach, Węgrzech i na Słowacji platformie satelitarnej UPC Direct ubywa abonentów. W Czechach w drugim kwartale wykazała 127 tys. abonentów, bez przyrostu (6 tys. mniej). W innych krajach jest podobnie - UPC Direct zaczyna przegrywać z tańszą ofertą Digi TV.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według najnowszych informacji nawet na Węgrzech, tradycyjnie, najmocniejszym rynku dla UPC Direct też pojawiają się pierwsze objawy tego, że wygrywa tam lekceważona, ale tańsza platforma Digi TV, korzystająca z satelity na pozycji 1W.

Do 30 czerwca platforma UPC Direct na Węgrzech miała 158 900 abonentów, czylui w porównaniu do końca pierwszego kwartału 2007 ubyło jej 5 tys. abonentów.

Na Słowacji zaś UPC Direct też nie ma rewelacyjnych przyrostów, bo aktualnie to zaledwie 22 300 abonentów i przybyło ich tam tylko 100 (słownie: sto abonentów). Dziwne, że UPC Direct jeszcze tam działa, skoro Digi TV jest już od dawna numerem 1 na Słowacji. Z czysto biznesowego punktu widzenia UPC Direct tylko traci na działalności na Słowacji, ale widać są także inne priorytety dla UPC.

Na macierzystym rynku rumuńskiej platformy Digi TV, czyli w Rumunii, gdzie UPC ma platformę Focus Sat z liczbą 74 100 abonentów. Przybyło tam za kwartał 7 400 abonentów. Digi TV jest tam potęgą, bo ma już ponad 1 mln abonentów w Rumunii.

Końcowy wniosek jest taki, że rynki pay-tv na poziomie DTH u południowych sąsiadów przeżywają pewną analogię, którą można było zauważyć w Polsce. Otóż lekceważona przez konkurencję, ale tańsza oferta Cyfrowego Polsatu przypadła Polakom bardziej do gustu niż dużo droższa platforma z 'górnej półki', czyli Cyfra+, choć ta akurat przynosi całkiem niezłe zyski.

Efekt jest taki, że scenariusz z Polski powtórzył się w prawie całej Europie wschodniej, bo Cyfrowy Polsat ma 1,5 mln abonentów, a Cyfra+ jeszcze nie ma 1 mln abonentów. Podobnie zresztą stało się też w Rosji, gdzie platforma NTV+ (ledwo 0,5 mln abonentów) straciła palmę pierwszeństwa na rzecz tańszej oferty Tricolor (1,2 mln abonentów).

Interesujące jest jednak to, że takie tanie platformy, jak Digi TV czy Tricolor coraz częściej dają czytelne oznaki, że są zainteresowane chłonnym, polskim rynkiem DTH.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy na świecie


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...