dodano: 2007-10-30 11:26 | aktualizacja:
2007-10-30 23:28
autor: Anna Sulisz |
źródło: sky.com
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Della Bushell, dyrektor BSkyB ds. Internetu i telefonii, powiedziała, że bezpośrednim celem grupy było stanie się jednym z trzech brytyjskich największych dostawców dostępu do Internetu, mającym 3 mln abonentów do 2010 roku.
W mniej niż 14 miesięcy po uruchomioniu Sky Broadband, serwis zawierał umowy z klientami szybciej niż jakikolwiek inny brytyjski dostawca Internetu, powiedziała spółka. Mając 1 mln abonentów, stoi na szóstym miejscu, za BT, Virgin Media, Carphone Warehouse, Tiscali i Orange.
284 tys. abonentów dołączonych od 30 czerwca reprezentuje podobne tempo wzrostu do tego z poprzednich trzech miesięcy. Pełne szczegóły dotyczące pierwszego kwartału roku finansowego BSkyB zostaną opublikowane 2 listopada br.
Bushell powiedziała, że 30 proc. ich klientów korzysta z pakietu podstawowego, w którym Internet jest dostarczany bezpłatnie, a 70 proc. płaci. 60 proc. przyłączyło się po zrezygnowaniu z usług innych nadawców, a dla 40 proc. dostęp do Internetu to nowość. Klienci byli mniej zainteresowani z posiadania najszybszego połączenia niż z jego solidności.
Przez 3 lata BSkyB planuje wydać 400 mln funtów na poszerzanie usługi internetowej. Zainstaluje swój sprzęt w ponad 70 proc. centrali. Tempo, przy którym zabiera się do pokrycia reszty kraju powinno zależeć po części od podejścia regulatora do opłat BT za przejmowanie kontroli nad liniami naziemnymi biegnącymi do domów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.