dodano: 2008-04-06 13:44 | aktualizacja:
2008-04-06 21:34
autor: Janusz Sulisz |
źródło: ts/sn/rapidtvnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zakup 2.8% akcji Premiere kosztował News Corp. kwotę 70 mln dol. (44 mln €). Większość analityków oczekuje, że to nie koniec zakupów ze strony News Corp. Przypomnijmy, że w lutym zaczęło sie od kupna 14,58 proc. udziałów akcji Premiere.
Interesujące jest to, że już teraz jeden z brytyjskich serwisów internetowych podaje z podejrzanym wyprzedzaniem, że News Corp. zamierza w krótkim czasie przejąć 30 proc. akcji Premiere, by móc mieć wpływ na poczynania niemieckiej platformy.
Miałoby to mniej więcej oznaczać, że News Corp. zamierza dokonać (wrogiego czy przyjaznego?) przejęcia kontroli nad niemiecką platformą, jako bardzo interesującego kąska na rynku pay-tv w Europie.
Ku zaskoczeniu, Murdoch musiał zapomnieć o najbardziej rozwojowym rynku w Europie - o Polsce?.
Prawdopodobnie następnym krokiem będzie wejście News Corp. do zarządu spółki Premiere. Mówi się o tym, że News Corp. desygnuje do zarządu Premiere syna Ruperta Murdocha - Jamesa Murdocha, co ma się stać już 12 czerwca 2008, podczas najbliższego zebrania zarządu Premiere.
Rynek niemieckiej pay-tv zaczyna interesować News Corp. do tego stopnia, ale główna rozgrywka jest o prawa do transmisji piłkarskiej Bundesligi na następne lata, co może mieć istotny wpływ na przyszły rozwój rynku płatnej telewizji w Europie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.