dodano: 2008-05-08 13:22 | aktualizacja:
2008-05-08 17:15
autor: Janusz Sulisz |
źródło: parabola.cz
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Czechy
W Czechach na końcu marca bieżącego roku z oferty UPC Direct korzystało 122,9 tys. abonentów - w pierwszym kwartale dołączyło zaledwie 6,5 tys. nowych klientów.
Czechy były w pierwszym kwartale jednym z krajów, gdzie UPC Direct nie odniosło sukcesu pod tym względem. Jakiś czas temu platforma wprowadziła na tamtejszy rynek karty kodowe prepaid z pakietem podstawowym Rodina (Rodzina) po 350 czeskich koron miesięcznie, a z dodatkiem kanałów filmowych HBO+HBO2+HBO Comedy i Cinemax po 499 czeskich koron.
Z analogowej telewizji kablowej UPC korzystało łącznie 408,6 tys. klientów - czyli spadek o 37,2 tys. Powodem tej sytuacji jest rozwój oferty cyfrowej operatora kablowego w DVB-C. UPC Digital posiada 155,5 tys. klientów, czyli wzrost o 31,3 tys. Z Internetu za pośrednictwem UPC korzystało 268 tys. abonentów (+19 tys.), natomiast z telefonii 91,7 tys. klientów (+8,4 tys.).
Słowacja
W pierwszym kwartale 2008 roku z oferty UPC Direct na Słowacji korzystało 29,9 tys. klientów, co stanowi wzrost o 3 tys. w porównaniu do sytuacji z końca 2007 roku.
Z analogowej telewizji kablowej UPC na Słowacji korzystało 255,4 tys. gospodarstw domowych, co jest spadkiem o 6,2 tys. Na koniec marca UPC Digital miał 6,1 tys. abonentów, co jest w porównaniu z poprzednim kwartałem wzrostem o 2,9 tys. klientów. Z Internetu UPC korzystało w tym kraju 45 tys. gospodarstw domowych (+2,4 tys.), a z telefonii 12,4 tys. klientów (+2,5 tys.).
Węgry
Najsilniejszym rynkiem UPC Direct są Węgry. Na koniec pierwszego kwartału 2008 roku platforma miała 173 tys. klientów, czyli o 5 tys. więcej w porównaniu do końca 2007 roku.
Z oferty kablowej w przekazie analogowym korzystało 696,4 tys. węgierskich gospodarstw domowych (spadek 9,6 tys.). Na Węgrzech nie ma jeszcze cyfrowej oferty kablowej UPC Digital. Z Internetu UPC korzystało 299,4 tys. klientów (wzrost o 18 tys.), z telefonii UPC - 209,4 abonentów (wzrost o 21,7 tys.).
Rumunia
W Rumunii nie funkcjonuje UPC Direct, ale jest za to platforma satelitarna Focus Sat, nadająca poprzez satelitę Thor 3 (0,8°W). Sygnał jest kodowany w systemie Conax. Platforma posiada 124,7 tys. abonentów, co stanowi wzrost o 9,7 tys.
Z kablowej analogowej telewizji UPC korzystało 1.167.900 gospodarstw domowych (spadek o 17,2 tys. abonentów), z cyfrowej oferty kablowej - 48,8 tys. (+11,4 tys.), z Internetu UPC - 207,5 tys. (+25,7 tys.), a z telefonii - 112,2 tys. klientów (+15,8 tys.).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.