dodano: 2008-06-06 10:39 | aktualizacja:
2008-06-06 14:15
autor: Anita Dąbek |
źródło: Cyfra+
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W związku z ogłoszeniem przez Komisję Europejską roku 2008 Rokiem Dialogu Międzykulturowego tegoroczna edycja konkursu zostanie rozszerzona o nową kategorię tematyczną. Oprócz prac dziennikarskich na temat aktualnych problemów społecznych istotnych dla najbliższego otoczenia uczestnicy konkursu mogą przygotować materiał poruszający zagadnienia związane z wielokulturowością, np. opisać to, jak postrzegają problematykę odmiennych wartości i tradycji oraz jak ich środowisko przyjmuje przedstawicieli innych kultur.
W konkursie może wziąć udział każdy uczeń lub zespół redakcyjny (do 5 osób) z jednej szkoły gimnazjalnej lub licealnej. Spośród zgłoszonych prac jury wyłoni do 10 laureatów.
Po raz kolejny namawiamy młodych ludzi do zaprezentowania swoich talentów dziennikarskich. Popularność konkursu w poprzednich latach zachęciła nas, by tym razem zmodyfikować nieco formułę i zaprosić do udziału w nim również licealistów. Zdecydowaliśmy się także uczynić z „wielokulturowości” temat przewodni tegorocznej edycji konkursu – powiedziała Marta Jóźwiak z Canal+ Cyfrowy.
Najważniejszą nagrodą konkursu jest wsparcie finansowe lub materialne o łącznej wartości 40 000 złotych, którego Canal+ Cyfrowy udzieli osobom bądź instytucjom przedstawionym w nagrodzonych pracach. O rodzaju tego wsparcia zdecyduje kapituła ekspertów, gwarantując adekwatny dobór pomocy do potrzeb i inicjatyw opisywanych przez uczestników. Dodatkowo każdy z nagrodzonych uczestników konkursu otrzyma atrakcyjną nagrodę rzeczową - plecak i odtwarzacz mp3.
Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej
www.mediastarter.pl.
Konkurs dziennikarski „Liczy się temat” jest częścią programu edukacji medialnej MediaStarter realizowanego przez Canal+ Cyfrowy w szkołach gimnazjalnych. Program ma pomóc młodzieży w sposób świadomy i efektywny korzystać z mediów. Jego celem jest przybliżenie młodzieży roli i zadań mediów, różnic między rozmaitymi środkami masowego przekazu, technik pracy dziennikarskiej, koncepcji „czwartej władzy”, wpływu mediów na społeczeństwo i jednostkę oraz roli odpowiedzialnej reklamy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.