dodano: 2008-09-12 12:57 | aktualizacja:
2008-09-12 13:39
autor: Anita Dąbek |
źródło: tvp
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przebiegiem tegorocznego wyścigu, z udziałem zawodników ze ścisłej czołówki światowej, sympatycy kolarstwa będą mogli emocjonować się podczas transmisji w TVP1, TVP Polonia, TVP Sport i w Internecie pod adresem tour.tvp.pl.
Celem wprowadzenia kibiców kolarstwa we wspaniałą atmosferę wyścigu TVP1 i TVP Sport wyemitują kilkuminutowe programy zapowiadające jego rozpoczęcie. Widzowie TVP 1 obejrzą je w dniach 8-12 września o 14.55 i 13 września o 13.10, zaś w TVP Sport 13 września o 14.55.
Kolarze będą rywalizować w dniach 14 – 20 września na trasie z Warszawy do Krakowa o łącznej długości 1.258 km. Wyścig transmitować będzie TVP1 i TVP Polonia. Codzienne relacje przeprowadzane będą w godz.15.10–16.55. Retransmisje wyścigu (za wyjątkiem pierwszego etapu) pokaże TVP Sport (w dniach 15-20 września ok. 23.00 po „Sportowym wieczorze”). W TVP1 i TVP Polonia codziennie emitowane będą Kroniki Tour de Pologne o 20.02. W dniach 15-20 września TVP Sport planuje relacje ze startów do kolejnych etapów (ok. 12.00).
Transmisje z wyścigu Tour de Pologne będą także dostępne w Internecie pod adresem tour.tvp.pl. Na stronie widzowie obejrzą na żywo transmisje z wszystkich etapów wyścigu oraz kroniki Tour de Pologne. Wszystkie materiały będą po zakończeniu dostępne na żądanie. Na tour.tvp.pl internauci znajdą także aktualności i komentarze dziennikarzy TVP relacjonujących tę sportową imprezę.
Niewiele jest wydarzeń sportowych, które są cyklicznie organizowane w Polsce i ciesząc się międzynarodowym uznaniem wyznaczają standardy w swoich dziedzinach - mówi Robert Korzeniowski, dyrektor TVP Sport. Należy do nich Tour de Pologne, wyścig o niezwykle bogatej historii, organizowany przez Czesława Langa przy ogromnym wsparciu innego mistrza kolarstwa Lecha Piaseckiego. To wyścig mistrzów, który kreuje wciąż nowych asów kolarstwa. Telewizja Polska towarzyszy mu od lat nie tylko ze względów programowych, ale i w przekonaniu o spełnianiu właściwie pojętej misji wobec polskiego sportu i promocji naszego kraju za granicą dzięki produkowanej przez nas według światowych stanardów transmisji z całości tego wydarzenia. Cieszy nas tegoroczna zmiana trasy a mnie osobiście finisz na Krakowskim Rynku, gdzie jeszcze niedawno maszerowałem jako zawodnik.
Transmisja Tour de Pologne to duże przedsięwzięcie realizacyjne. Ekipa TVP będzie liczyła około 120 osób. W czasie transmisji obraz będzie przekazywany z 15 kamer stacjonarnych oraz 4 umieszczonych na helikopterze i 2 motocyklach.
W roli sprawozdawców wystąpią Piotr Sobczyński i Jarosław Krzoska. Studio poprowadzi Maciej Kurzajewski. Reporterem na motocyklu, relacjonującym wydarzenia w peletonie, będzie Sebastian Szczęsny. Po zakończeniu etapów rozmowy z kolarzami przeprowadzać będą: wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim Maja Włoszczowska i Arkadiusz Dzięciołowski.
Wydawcami będą: Paweł Paterek (sygnał krajowy) i Grzegorz Świątkiewicz (sygnał międzynarodowy). Podobnie jak w poprzednich latach obowiązki producenta powierzono Tamarze Czyż-Kasperek, a kierownictwo produkcji Andrzejowi Kunze. Za technologię przekazu odpowiadać będą: Andrzej Łukasik, Krzysztof Fremusiński i Ryszard Jeżewski.
Relacje ze startów dla TVP Sport przygotowywać będą: Bogdan Saternus (sprawozdawca), Szymon Borczuch (reporter), Marek Sokołowski (wydawca) i Katarzyna Kozłowska (producent).
W związku z transmisją 65. Tour de Pologne Biuro Marketingu i Promocji TVP przygotowało specjalną oprawę brandingową. W miejscu zakończenia każdego z etapów wzdłuż płotków oddzielających kolarzy od publiczności będą rozstawione banery Jedynki (ok. 40 m kw. banerów). Specjalna brama TVP1 będzie sygnalizować kolarzom, że do mety zostały tylko 2 km. Podkreśleniem patronatu TVP1 nad imprezą będą również duże balony i ściany wypełnione powietrzem. Na pierwszym i ostatnim etapie będą naklejone specjalne banery asfaltowe z logo TVP1. Dodatkowo w tym roku Biuro przygotowało bardzo widowiskowy pojazd, który będzie jeździł wraz z kolumną reklamową. Całości dopełniają rozdawane przez hostessy gadżety z logo TVP1.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.