dodano: 2008-10-03 20:28 | aktualizacja:
2008-10-05 15:37
autor: Janusz Sulisz |
źródło: satelliteinfos
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka kierowana przez Johna Malone był jednym z głównych zainteresowanych przejęciem Digital+ z ponad dwoma milionami abonentów płatnej platformy Sogecable. Chociaż Liberty Media jest już obecna w Hiszpanii, firma uznała, że cena Digital+ jest zawyżona.
Udziałowcy Liberty Media uznali, że należy zaczekać na rozwój sytuacji na hiszpańskim rynku pay-tv. Podobnie postąpi spółka Ono, która jest zainteresowana Digital+, ale nie zdecydował, czy złożyć wiążącą ofertę, czy zrobi to samodzielnie lub w konsorcjum.
Jednak
możliwe jest, że amerykański gigant, którego kapitalizacja wynosi około 12 mld dol., ponownie wejdzie do gry o Digital+, w zależności od rozwoju sytuacji i ew. obniżce ceny do realnej, a ta może urealnić się dość szybko przy obecnych problemach na rynkach finansowych w USA i Europie. Po prostu może zabraknąć kupców, bo nikt nie da pieniędzy na bardzo ryzykowny zakup, jakim jest hiszpańska platforma satelitarna. Z gry wycofał się już Mediaset (Telecinco), który oficjalnie zaprzeczył, że jest zainteresowany Digital+.
Do tej pory w procesie ewentualnego zakupu Digital+ biorą udział
Telefonica, Vivendi, France Telecom i News Corporation, grupa potentata Ruperta Murdocha. Dołączył też meksykański magnat Carlos Slim, który również był wśród kandydatów do kupna Digital+.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.