dodano: 2008-11-07 15:15 | aktualizacja:
2008-11-17 02:30
autor: Janusz Sulisz |
źródło: parabola.cz/upc
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Republika Czeska
Pod koniec września tego roku z oferty płatnej telewizji satelitarnej korzystało w Czechach
119.300 gospodarstw domowych, czyli 600 klientów mniejw porównaniu z końcem drugiego kwartału 2008 roku. Utrata klientów może być związana z porą roku - w lecie ogląda telewizję mniej widzów, niż w miesiącach zimowych. Generalnie liczba abonentów UPC Direct w Czechach jest zbyt mała, by opłacało się korzystać z drogich transponderów Astry na 19,2E.
Nie widać też nadziei na wzrost liczby osób korzystających z usług UPC Direct w tym kraju.
Z oferty telewizji analogowej z UPC korzysta 324.700 klientów (spadek o 48.900), a z cyfrowej oferty TV w UPC 231.500 klientów (wzrost o 45.100). Internet z UPC w Czechach to 295.400 gospodarstw domowych (wzrost 11.700) i 119.800 klientów korzystających z telefonii UPC (wzrost 12.000).
Słowacja
Słowacy korzystający za pośrednictwem platformy satelitarnej UPC Direct z Astra to zaledwie
30.200 gospodarstw domowych (wzrost o 200 klientów). To naprawdę śmieszna liczba abonentów, bo
oferta TNK w Polsce wynosi w miesiącu ponad 20.000 abonentów z opcją 100.000 do końca 2008 roku. Pokazuje to skalę różnicy w zdobywaniu abonentów między Słowacją a Polską, przy czym należy pamiętać, że na Słowacji bardzo mocna jest inna platforma Digi TV.
Analogowy kabel od UPC Broadband Słowacja to 237 tysięcy gospodarstw domowych (-3.100), telewizję cyfrową ogląda 18.400 klientów (+7.400). UPC dostarcza na Słowacji Internet do 49.100 gospodarstw domowych (+2.300), 15.600 klientów korzysta z telefonii (+1.900).
Węgry
Na węgierskim rynku, tradycyjnie najbardziej lukratywnym dla platformy,
UPC Direct zarejestrowała łącznie 179.500 abonentów (przybyło tylko 6.000). Z oferty analogowej telewizji kablowej UPC korzysta 616.700 węgierskich gospodarstw domowych (-23.800), z oferty kanałów cyfrowych UPC Digital łącznie 64.200 klientów (+16.100). Widać tendencję do przechodzenia na kablową telewizję cyfrową.
Liczba abonentów DTH na Węgrzech też nie jest imponujaca.
Z Internetu za pośrednictwem połączenia kablowego UPC korzysta na Węgrzech 313.800 gospodarstw domowych (+8.300) i za pomocą telefonii 219.200 klientów (+4.700).
Oprócz platformy UPC Direct, działaniami UPC objęta jest jeszcze jedna platforma DTH - Focus Sat (Thor 3 - 0,8W) na rynku rumuńskim.
Na tym rynku Focus Sat ma 137.700 abonentów (+7.700). Widać więc, że
Rumunia dla UPC i Focus Sat staje się najszybciej rosnącym rynkiem, i to pomimo faktu, że działa tam pięć platform satelitarnych, a do tego z tej samej pozycji 1W. Największą z nich jest z nich Digi TV, nadająca za pośrednictwem sąsiednich satelitów Intelsat 10-02 (1 W) i Thor 5 (0,8W).
Jeszcze jeden interesujący wniosek co do UPC Direct: n - trzecia platforma satelitarna w Polsce, w której istnieją już 4 platformy, zaledwie po 2 latach działania ma więcej o 100 tys. abonentów, niż platforma UPC Direct w trzech krajach, działając kilka lat dłużej. (D)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.