dodano: 2008-12-04 19:37 | aktualizacja:
2008-12-05 14:59
autor: Janusz Sulisz |
źródło: sateliteinfos
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Sprzedaż Digital+ przez Prisa jest koniecznością, ponieważ pozwoli to grupie medialnej na redukcję długu wynoszącego 4,850 mld euro, a przede wszystkim na spłacenie 1,950 mld euro pożyczki (ostatecznym terminem spłaty jest marzec 2009 roku).
Zeszłotygodniowe negocjacje, ograniczone do rozmów między Sogecable i Telefónica (główny kandydat do kupna Digital+ ) zostały przerzucone na Vivendi z powodu trudności, związanych z zamknięciem umowy z Telefónica.
W rzeczywistości Vivendi, który początkowo wydawał się być partnerem mniejszościowym Telefónica w ewentualnym wykupie, w ciągu kilku ostatnich dni nieoczekiwanie stał się graczem numer jeden. Telefónica kupując Digital+ stałaby się spółką o dominującej pozycji na hiszpańskim rynku płatnej telewizji.
Według Vivendi, francuska grupa medialna byłaby skłonna zająć główną pozycję w Digital+, tak aby pozostawić Telefónica z niewielkimi udziałami mniejszościowymi, rzędu około 40%.
Ostateczne oferta Telefónica i Vivendi nie przekroczyłoby jednak 2 mld euro, czyli 500 mln euro mniej niż to, co uważane było za cenę minimalną i niespełna połowę z 3,850 mld euro, na które Prisa wycenia Digital+. Ta różnica cen jest świetnym wyrównaniem szans.
Telefónica będzie zarządzać bazą klientów, natomiast Vivendi – treścią, w drodze negocjacji z dostawcami materiałów, a ponad to byłby również odpowiedzialny za tworzenie pakietów z kanałami.
(D)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.